• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"SockBox" zīmola maiņa

Thumbnail
View/Open
309-24412-Apsa_Kristine_ka10043.pdf (1.534Mb)
Author
Apša, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba ,,"SockBox" zīmola maiņa’’ mērķis ir noteikt auditorijas attieksmes ietekmējošos faktorus šai zīmola maiņai. Darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā norādītas zīmola definīcijas, aprakstīta zīmolvedība, apskatīti zīmola veidojošie elementi un īpašības, zīmola komunikācija, zīmola tēls, zīmola maiņa, kā arī seksualitāte reklāmā. Metodoloģijas daļā aprakstītas pētniecības metodes – aptauja, kontentanalīze, intervija. Izpētes daļā analizēti kvantitatīvie un kvalitatīvie dati, veicot anketēšanu, ziņu portālu un sociālo tīklu komentāru kontentanalīzi, lai noteiktu auditorijas attieksmi, un interviju ar zīmola pārstāvi, lai noskaidrotu uzņēmuma viedokli. Bakalaura darbs atklāj komunikācijas nozīmi zīmola maiņas procesā un auditorijas attieksmes ietekmējošos faktorus. Atslēgas vārdi: SockBox, Amoralle, zīmols, zīmola maiņa, zīmolvedība, seksualitāte reklāmā, zīmola komunikācija, zīmola tēls
 
The goal of the Bachelor’s thesis „’’SockBox’’ rebranding” is to determine the factors that influence audience for this rebranding. The Bachelor’s thesis consists of three parts – theoretical, methodological and empirical. The theoretical part of the paper comprises branding, branding deals with the constituent elements and characteristics of the brand communication, brand image, brand changes of sexuality in advertising. The methodological part of the paper reveals the research methods – survey, content analysis, interview. Exploratory analysis of quantitative and qualitative data through questionnaires, news portals and social networking comments has been used to determine the attitude of the audience, and an interview to identify the company’s point of view. The thesis reveals the importance of communication in the rebranding process and factors influencing audience attitude. Keywords: SockBox, Amoralle, brand, rebranding, branding, sexuality in advertising, brand communication
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26582
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV