Žurnāla „Rīgas Laiks” intelektuālais rāmējums un tā dekodējums jauniešu auditorijā
Author
Mozgovaja, Alma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Žurnāla „Rīgas Laiks” intelektuālais rāmējums un tā dekodējums jauniešu auditorijā” pēta jauniešu izpratni par intelektuālismu, intelektuālismu medijos un žurnālā „Rīgas Laiks”.
Tēma izvēlēta, jo intelektuālisms ir maz pētīts, tāpat nav zināma jauniešu izpratne par to. Darbā iekļauts dažādu pētnieku intelektuālisma raksturojums un pazīmes, pievērsta uzmanība ierāmēšanai un žurnālam „Rīgas Laiks”.
Lai noskaidrotu jauniešu zināšanas un izpratni par intelektuālismu un intelektuālismu medijos, tika aptaujāti jaunieši un veiktas strukturētās intervijas. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kāda ir jauniešu izpratne par intelektuālismu un žurnāla „Rīgas Laiks” veidotā intelektuālā rāmējuma uztvere.
Pētījuma rezultāti liecina, ka jaunieši kopumā izprot intelektuālismu un tā pazīmes, kā arī atpazīst intelektuālismu medijos, un to izmanto, lai bagātinātu savas zināšanas un iegūtu viedokļu dažādību.
Darbs strukturēts astoņās nodaļās (ar apakšnodaļām). Thesis „Intellectual Framing in Periodical „Rīgas Laiks” and It’s Decoding in Audience of Youths” research youth understanding about intellectuality, intellectuality in media and periodical “Rīgas Laiks”.
This subject was chosen because intellectuality is little researched, as well as there is no any knowledge about youth understanding of it. There are included intellectuality characterization and its features of different researchers, payed attention to framing and periodical “Rīgas Laiks”.
To clear up youth knowledge and understanding about intellectuality and intellectuality in media, was surveyed youth and made structured interviews. The aim of the research was clear up what kind of understanding youth have about intellectuality and perception of periodical “Rīgas Laiks” intellectual framing.
The results of research showed that youth in general understand intellectuality and its features, as well as recognize intellectuality in media. They use it for their knowledge enrichment and for achieving the diversity of opinions.
The paper is structured in eight chapters (with subdivisions).