Žurnāla "Sestdiena" aprakstos izmantotās pārliecināšanas metodes un to ietekme uz lasītāju: auditorijas, rakstu un autoru analīze (2006.gads)
Autor
Lase-Lasmane, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Buholcs, Jānis
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā „Žurnāla SesDdiena aprakstos izmantotās pārliecināšanas metodes un to ietekme uz lasītāju: auditorijas, rakstu un autoru analīze (2006. gads)” izmantotas pārliecināšanas komunikācijas teorijas par aprakstos izmantotajām pārliecināšanas metodēm, kā arī detalizētās izskaidrošanas iespējamības modelis (Elaboration Likelihood Model). Pētījuma mērķis ir noskaidrot aprakstu autoru izmantotos pārliecināšanas līdzekļus tekstā, kā arī salīdzināt tos ar lasītāja uztvertajām iezīmēm tekstā. Pētītas tiek tās iezīmes, kuras lasītāju ir spējušas ietekmēt. Darbā ir noskaidrots, kuras no teorijā apskatītajām pārliecināšanas metodēm atklājas tekstā un kuras no tām lieto autori. Pētījumā izmantotas trīs pētniecības metodes – teksta analīze, strukturētā intervija, kā arī dziļā intervija. Teksta analīzes uzdevums pētījumā ir noskaidrot, kādi pārliecināšanas elementi parādās tekstā, bet ar strukturētās intervijas palīdzību uzzināt, ko no lasītā uztver auditorija un vai iespējams to ietekmēt, savukārt dziļās intervijas rezultāti parāda autoru publikācijas veidošanas stilu un paņēmienus auditorijas viedokļa formēšanā. Galvenie secinājumi ir saistīti ar aprakstos izmantoto pārliecināšanas metožu spēju ietekmēt lasītāju: atklāts, ka aprakstu lasītājus spēcīgāk ietekmē tieši emocionālās pārliecināšanas metodes.
Atslēgas vārdi: apraksts, pārliecināšana, žurnāls SestDiena, ietekme uz lasītāju, auditorija, autori. The bachelor thesis „ Persuasive Tools in Features Articles and their Effects on the Reader: Analysis of Audience, Publications and Authors in the magazine SestDiena, (year 2006)” is based on the theories of persuasion communication, of persuasion methods used in descriptions and of the Elaboration Likelihood Model. The goal of the research is to learn the means of persuasion used by the authors of the features articles and further on to compare them with the significances perceived by the reader. Those significances that were able to influence the reader further investigated. During the research it was determined which methods of persuasion described in the theoretical material apply to the feature articles researched and are used by the authors. There are three research methods used in the research to determine the methods of persuasion - text analysis, with audiance, in-depth interview. The task of the text analysis is to detect the elements of the persuasion in the features articles. The structured interview serve as means to find out the whether and what the reader perceives from the feature articles and if there are ways to influence it. The results of the in-depth interview show the style of the authors in making the publications and implementing the means to influence the opinion of the readers. The main conclusions are related with the ability of persuasion methods used in the features articles to influence the reader: it was discovered that the strongest influence to the readers of the features articles is created by the emotional methods of persuasion.
Key words: feature article, persuasion, weekly magazine “SestDiena”, effects on the reader audience, authors.