• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga un loģistikas darbību organizācija un vadīšana apkalpošanas uzņēmumā.

Thumbnail
View/Open
303-33203-Ribakova_Natalija_RN10016.pdf (2.607Mb)
Author
Ribakova, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ivaščuks, Vadims
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba aktualitāte ir pamatota ar apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanas nepieciešamību autoservisa pakalpojumu nozarē un efektīgās sadarbības trūkumu starp loģistiku un mārketingu. Šo disciplīnu sadarbības mehānisma izveidošana nodrošinās uzņēmumam konkurences priekšrocības Latvijas autoservisa pakalpojumu tirgū. Darba aktualitāte ir noteikta arī ar apkalpošanas uzņēmuma darbības analīzes modeļu nepietiekamo izstrādāšanas līmeni iepirkumu un sadales organizācijas jomās. Maģistra darba mērķis ir autoservisa uzņēmumu darbības pilnveidošanas un konkurētspējas palielināšanas teorētisko principu un metodoloģijas izstrādāšana, pielietojot mārketinga un loģistikas mijiedarbības koncepciju, virzīto uz patērētāju vajadzību apmierināšanu, ņemot vērā galvenos ekonomiskos faktorus, kas ietekmē transporta nozari kopumā. Darba apjoms ir 119 lpp., ir sniegtas 14 tabulas, 20 attēli un pievienoti 9 pielikumi. Atslēgvārdi: mārketings, loģistika, materiālas plūsmas optimizācija
 
Actuality of the given Magister thesis is validated by service quality upgrading necessity in Latvian motor transport service industry as well as by the fact of insufficient cooperation among loģistics and marketing. Formulation of main principles and working out of the mechanism of both disciplines’ effective collaboration will provide for the enterprise’s competitive positions at the Latvian car service market. The actuality of the thesis is also specified by insufficient analysis criteria methodology of service enterprise’s purchasing and distributive activities. The main purpose of given thesis is to analyse and work out theoretical principles and methodology for motor transport service enterprise’s activities effectiveness improvement and competitive position’s provision at the market, applying logistics and marketing collaboration conception, directed at customers’ needs satisfaction and taking into consideration the main economical factors influencing Latvian transport industry and national economy in general. The thesis total is 119 pages, 14 table forms and 20 images are provided in it. 9 annexes are attached to the thesis by the autor. Significant words: marketing, logistics, material flow optimization.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27159
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV