Negodīga konkurence kā biznesa ētikas elements Baltijā
Автор
Brīdaka, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inese
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Negodīga konkurence ir pretrunā ar biznesa ētiku, tomēr arvien vairāk nākas saskarties ar situācijām, kad negodīgas konkurences darbības netiek sodītas. Diplomdarba mērķis ir noteikt ar kādām negodīgas konkurences darbībām nākas saskarties izglītības sfērā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Diplomdarbā izmantota informācija par laika periodu no 2006. līdz 2013.gadam. Salīdzinājumam diplomdarbā tika aptaujāti eksperti no Baltijas valstīm, tie bija augstākās izglītības iestāžu attīstības daļas vadītāji un organizāciju pārstāvji, kas piedāvā izglītības iespējas dažādās valstīs, dažādās augstākās izglītības iestādēs. Teorētiskais pamatojums un analīze tika balstīta uz zinātniskajām publikācijām par konkurenci izglītības jomā. Diplomdarba nobeigumā tiek secināts, ka Baltijas valstīs izglītības sfērā nākas saskarties ar negodīgas konkurences darbībām, kas netiek risinātas tiesībsargājošās instancēs, kas apstiprinās aptaujas analīzē. Unfair competition is contrary to business ethics, but more and more are face situations where the unfair competition actions are not penalized. Aim of diploma thesis is to determine what kind of unfair competition actions are faced in a field of education in Latvia, Lithuania and Estonia. Used information in diploma is for the period from year 2006 to 2013. For comparison were interviewed experts from the Baltic States, they were higher education institutions Development department executives and organizations that offer educational opportunities in different countries, in different higher education institutions. Theoretical background and analyzes were based on the published scientific literature on competition in the field of education. At the end of diploma it is concluded that the education sector in Baltic countries faces unfair competition actions that are not solved with help of the law enforcement bodies, which is approved by the analysis of survey.