• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pircēju uzvedību ietekmējošie faktori pārtikas produktu tirgū Līvānu novadā.

Thumbnail
View/Open
303-43244-Grandane_Renate_rg10022.pdf (1.055Mb)
Author
Grandāne, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Renāte Grandāne. Bakalaura darbs „Pircēju uzvedību ietekmējošie faktori pārtikas produktu tirgū Līvānu novadā”. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz pircēju uzvedības teorētiskajām atziņām, Līvānu novada pārtikas produktu tirgus analīzi un autores veikto aptauju, izanalizēt Līvānu novada pircēju ietekmējošos faktorus, kā arī izstrādāt priekšlikumus Līvānu novada pārtikas produktu tirgotājiem. Darba 1. nodaļā ir aprakstīti pircēju uzvedības ietekmējošo faktoru klasifikācijas teorētiskie aspekti, 2. nodaļā tiek analizēts Līvānu novada pārtikas produktu pieprasījums un piedāvājums, un 3. nodaļā ir pētījums par Līvānu novada pārtikas tirgu, kā to ietekmē pircēju uzvedības ietekmējošie faktori. Darba apjoms ir 71 lapaspuses. Tajā ir 23 attēli, 17 tabulas un viens pielikums. Atslēgvārdi: pircēju uzvedības ietekmējošie faktori, pārtikas produktu tirgus, pārtikas tirdzniecības vieta, Līvānu novads.
 
Author: Renate Grandane Bachelor Thesis Factors influencing consumer behaviour in food market in Livani region. The aim of the bachelor thesis is to analyses factors that influence consumer behaviour in Livani region based on theoretical knowledge of consumer behaviour, analysis of food market in Livani region and the survey done by the author as well as to make proposals to food sellers in Livani region. The first chapter of the thesis describes theoretical aspects of factors that influence consumer behaviour and their classification. Second chapter covers analysis of Livani region food market: demand and supply. Third and final chapter is research of food market in Livani region and how it is being affected by various factors that influence consumer behaviour. There are 71 pages in the thesis; it includes 23 pictures, 17 tables and one attachment. Key words: factors that influence consumer behaviour, food market, food points of sale, Livani region.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27273
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV