Samazināta burtu kontrasta ietekme uz dažāda garuma vārdu uztveri

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

N/A

Abstract

Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 43 lapām. Tas satur 16 attēlus, 2 tabula, 3 pielikumu un 29 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Noteikt samazināta burtu kontrasta ietekmi uz dažāda garuma vārda uztveri. Rezultāti un secinājumi: 1. Dažāda garuma vārda uztverē statistiski nozīmīga atšķirība nepastāv starp kontrastu samazinošajiem apstākļiem. Procentuāli mērķa grupā zilais filtrs uzlabo pareizi atpazīto vārdu daudzumu ar 6 burtiem par 12%, kontrolgrupā 14 % uzlabojums ir ar dzelteno filtru. 2. Mērķa grupai un kontrolgrupai ir tendence, ka palielinoties vārdu garumam (burtos), samazinās atpazīto vārdu daudzums (%). Vismazāko ieguldījumu dažāda garuma vārdu uztverē dod samazināts burtu kontrasts (16%). Bērniem ar samazinātām lasīšanas prasmēm ir 4 reizes straujāks samazinājums, kā bērniem ar labām lasīšanas prasmēm. Atslēgas vārdi: Lasīšana, lasīšanas traucējumi, vārdu garums, krāsu filtri, kontrasts.
The Master Thesis is written in Latvian 43 pages and contain 16 figures, 2 tables, 3 appendix and 29 bibliographic references.Aim:To determine the influence of reduced letter contrast on perception of various lenght words. Results and conlusion: 1. On perception of various lenght words does not exist statistically significant difference between conditions which reduce letter contrast. Target group with blue filter has got 12% improvement of properly recognised 6 letter words, but control group with yellow filter has got 14% improvement. 2. Target group and a control group has a tendency that increased word length (letters) reduce the quantity of the recognized words (%).3. The smallest contribution on perception of various lenght words gave reduced letter contrast (16%). Children with reduced reading skills has 4 times more rapid reduction, as children with good reading skills Key words: Reading, reading difficulties, words length, colour filters, contrast.

Keywords

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By