Show simple item record

dc.contributor.advisorCals, Igoen_US
dc.contributor.authorVanaga, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:58:24Z
dc.date.available2015-03-24T08:58:24Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21509en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27661
dc.description.abstractBAKALAURA DARBA ANOTĀCIJA Bakalaura darbs veltīts pārejas rituālam – iniciācijai pieaugušo kārtā. Proti, rituālam, ar kuru indivīds no bezdzimuma bērnu sabiedrības kļūst piederīgs sabiedrībai, kura dalīta pēc dzimuma pazīmēm, ar saviem pienākumiem un ierobežojumiem. Šajā gadījumā rituāls ir savdabīgs un raksturīgs tieši Latvijai un bijušās Krievijas impērijas teritorijai – juridiski noteiktā pilngadība 18 gadi. 20.gs. gaitā tradicionālais kristīgās baznīcas konfirmācijas rituāls tikai aizvietots ar citām formām – pilsoņa pases izsniegšana, uzņemšana komjaunatnē. Sabrūkot lielvarai, kas noteica šo formu pastāvēšanu, tautas saistība ar kristīgo baznīcu bija par vāju, lai atjaunotu kristīgo rituālu. Tomēr rituāla forma varēja izzust, bet vajadzība pēc rituāla saglabāties. Sabiedrība atrada aizvietotāju rituāla formai, kas atbilda laikmeta garam. Juridiskā pilngadība deva iespēju brīvi izvēlēties dažādas formas pašam rituālam. Izveidojās rituāls, kas neko neprasot, deva visu. Rituālu iedarbināja automātisks, mehāniski noteikts laika moments, neprasot indivīdam nekādas piepūles. Rituāls ir kļuvis par autonomu parādību, kas būdama zināma visiem, ir katra indivīda personīgā darīšana. Situācijā, kad sabiedrība meklē vienojošos elementus, šāda rituāla ekspluatācija ir perspektīva, jo tas ir palicis reāli neaizņemts. Juridiskā 18 gadu jubileja ir tikai substitūts, to nevar uzskatīt par pilnvērtīgu rituāla piepildījumu.en_US
dc.description.abstractOF THE BACHELOR’S PAPER The bachelor’s paper is devoted to rites of transition - initiation into adult life. The rite by which an individual transforms from a member of genderless childhood into an adulthood which is characterized by gender, i.e., having typical gender based duties and limitations. In our case this rite is typical exactly for Latvia, Latvia and possibly the territory of the former Russian empire — the law stipulates that people come of age when they turn 18. In the 20th century, the traditional ritual of the Christian church was replaced by other forms of initiation, such modern legal conventions as issuance of a passport or becoming a Comsomol member. Following the collapse of the Soviet Union which practiced these initiation forms, the people’s relationship with the Christian church was too weak to renew the Christian ritual. The old forms of the rite had disappeared, yet the need for rites of initiation had survived. The society founded new ritual forms which corresponded to the spirit of the new age. Legal coming of age gave a chance freely to choose various forms of the ritual itself. A ritual which”does not demand anything and gives everything” was emerged. The ritual was initiated by an automatical mechanincally defined time moment which did not demand any effort from the individual. The ritual has become an autonomous phenomenon which, being known to everybody is up to everybody’s own discretion. At the present situation, when society is looking for conjunctive elements, such exploitation of the ritual form is perspective since it forms a potential niche for developing definite rites. Legal anniversary is just a substitytem it cannot be considered as a complete fulfillment of the ritual.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.titlePilngadība kā iniciācijas ritual substitūtsen_US
dc.title.alternativeAdult age as a substitute of initiation ritualen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record