Videospēles japāņu sabiedrībā un to ietekmes uz Rietumu izklaides industriju.
Author
Bērziņš, Krišs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Haijima, Agnese
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Videospēles japāņu sabiedrībā un to ietekme uz rietumu izklaides industriju” ir veltīts apskatam par videospēļu nozīmi Japānā un kā tās tiek uztvertas rietumu pasaulē.
Videospēļu popularitāte pēdējo 15 gadu laikā ir strauji paaugstinājusies. Tā vairs nav tikai kādas noteiktas sociālas grupas brīvā laika pavadīšanas veids. Visu vecumu un dzimumu cilvēkiem šī nodarbe kļūst aizvien pieņemamāka un stereotipi tiek lēnām lauzti. Arī Latvijā parādās aizvien jauni specializēti veikali videospēlēm un visam, kas saistīts ar tām.
Šī darba mērķis ir izpētīt cik lielā mērā japāņu videospēles ir ietekmējušas rietumus, pievēršot uzmanību gan mājas konsolēm, gan spēļu arkāžu zālēm un sociālajai interakcijai starp spēlētājiem. Kā arī salīdzināt japāņu un rietumu spēlētāju uztveri par to, kas ir laba videospēle, un to kādas darbības ir aizraujošas cilvēkiem, kas ir nākuši no dažādām kultūrām. Bachelor’s paper „Video Games in Japanese Society and Their Influence on Western Entertainment Industry” is about the significance of video games in Japan and the way they are treated in the Wetern world.
The popularity of video games in the last couple of years have gone up. It’s not just a way to pass time for a single social group. People of all ages and sexes start to accept this activity and the stereotypes are being broken. Even in Latvia new stores are being opened dedicated to video games and everything that can be sold with them.
The goal of this paper is to research how much Japanese video games have influenced the West. Looking at home video game consoles, video game arcades and social interaction between players. Comparing Japanese and Western players about their habits in playing games.