Starpkultūru komunikācijas kompetence un indivīda kultūras identitāte: ERASMUS studentu apmaiņas programmas dalībnieku komunikatīvā pieredze multikulturālā vidē (2010. gada septembris-2011. gada maijs)
Author
Eigmina, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Starpkultūru komunikācijas kompetence un indivīda kultūras identitāte: ERASMUS studentu apmaiņas programmas dalībnieku komunikatīvā pieredze multikulturālā vidē” (2010.gada septembris - 2011.gada maijs)” mērķis ir noskaidrot kādas starpkultūru komunikācijas prasmes studenti attīstījuši studējot ERASMUS, izvērtēt kā tās mainās un vai ir mainījusies indivīda kultūras identitāte un kāda ietekme uz SK mācīšanos procesu ir multikulturālajai videi, kurā uzturas ERASMUS studenti.
Darba pamata teoriju izmantota Dīrdorfas (Deardorff) starpkultūru komunikācijas kompetences piramīdas modelis, kas papildināts ar šīs pašas autores starpkultūru komunikācijas procesa virzības modeli.
Pētījuma datu vākšanai izmantota daļēji strukturētās intervijas, anketēšanas un novērojuma metodes. Datu apstrādei pielietota kvalitatīvā kontentanalīze un faktora analīze.
Rezultāti liecina, ka studenti, kuri ņēmuši dalību ERASMUS apmaiņas programmā ir attīstījuši starpkultūru prasmes un spēj adaptēt multikulturālu vidi.
Darbs strukturēts septiņās nodaļās.
Atslēgvārdi: starpkultūru komunikācija, starpkultūru komunikācijas kompetence, kultūra. Master’s Thesis title: “Intercultural communication competence and individual's culture identity: the communicative experience of participants of the ERASMUS student exchange program in multicultural environment (September 2010-May 2011).”
The goal of this research is to investigate what kind of multicultural communication skills students have developed while studying in the ERASMUS study abroad program. In addition, the author examines if perceptions of individuals have changed, and how, if in any way, they were affected by a multicultural environment while participating in this program.
Deardorff’s Pyramid Model of International Competence and Deardorff’s Multicultural Communication Process Model were used for theoretical examination. A combination of a semi-structured interviews, surveys, and observations were employed to gather data/material. To process the data/material qualitative content analysis and factor analysis methods were used.
Results indicate that students who participate in the ERASMUS study abroad program develop and enrich multicultural communication skills and they are willing to accept multicultural diferences.
Thesis has seven parts.
Keywords: multicultural communication, intercultural communication competence, culture.