Ziņu portāla „Delfi” un LNT vakara ziņu auditorijas uztveres īpatnības un salīdzinājums
Autor
Lāce, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba saturs vērsts uz interneta un televīzijas ziņu plūsmas vēstījuma efektivitātes noskaidrošanu un salīdzināšanu, ievērojot auditorijas uztveres īpatnības.
Izvērtējot dažādās priekšrocības, kas piemīt katram medijam, iespējams noskaidrot, kuras mūsdienās izmantotās tehnoloģijas un kādi to aspekti veicina, vai aizkavē ziņu plūsmas nonākšanu pie auditorijas, salīdzinot divus populārākos mediju kanālus – televīziju un internetu.
Bakalaura darbs sastāv no 5 nodaļām. 1. nodaļa veltīta medija pamatprincipu un galveno uzdevumu noskaidrošanai. 2. nodaļā apskatītas auditorijas pamatfunkcijas, uzdevumi un galvenie mērķi komunikācijas veidošanā un nostiprināšanā. 3. nodaļa - cilvēka uztvere komunikācijas procesā. 4. - medija būtiskāko komunikāciju kanālu – valodu. 5. nodaļa vērsta uz pētniecību, ar kuras palīdzību noskaidrotas auditorijas uztveres īpatnības un salīdzināta interneta un televīzijas sniegtā vēstījuma efektivitāte.
Bakalaura darba apjoms ir 51 lapas puses ar 9 attēliem un 4 tabulām un 7 pielikumiem. Darbā izmantoti 25 literatūras avoti.
Darba rezultāti ir noderīgi ikvienam interneta vai televīzijas medijam, kas darbojas vai plāno darboties šajā jomā, lai noskaidrotu šīs auditorijas uztveres īpatnības un padarītu savu vēstījumu pēc iespējas efektīvāku.
Atslēgas vārdi : uztvere, auditorijas uztveres īpatnības, mediji, vēstījuma efektivitāte The content of the Bachelor’s work directed to exploration and comparison of the efficiency of messages that are being transferred by internet and television media considering audiences’ perception.
By evaluating benefits that every media possess, it is possible to find out, which of technologies used nowadays stimulates or prevents messages arrival to audience. Comparing the two of the most popular media nowadays – internet and television.
Bachelor’s work consists of 5 main chapters, the 1st dedicated to cognizing basic principles and tasks of media. 2nd chapter displays main goals and tasks of the audience in order to carry out successful communication. 3rd shows audiences’ perception during communication process. 4th directed to main communication canal – language. 5th chapter is dedicated to investigation, where using survey and interviews author has found out the singularities of audiences’ perception and has compared the efficiency of internet and television media.
Quantity of pages in the Bachelors work – 51, including 9 pictures, 4 tables and 7 additions. The work consists of 25 literature sources.
Results of the work may come in handy to any internet or television media channel, which is currently transferring or only planning to transfer news to the audience, using information that is displayed in this work, it is possible to find out the singularity of audiences’ perception in order to make the message more efficient and maintain audiences’ attention and loyalty.
Key phrases: perception, singularity of audiences’ perception, media, efficiency of the message