Datorspēlētāju sociālā kapitāla veidošana virtuālā vidē
Автор
Leiškalne, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tabuns, Aivars
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā bakalaura darbā tiek apskatīta datorspēlētāju sociālo saišu veidošana virtuālā vidē, kā arī to pārnese uz bezsaisti. Pētījuma mērķis ir izpētīt datorspēlēšanas sociālos iznākumus, kā arī sabiedriskošanos spēļu laikā un radušos sociālo saišu pārnesi no tiešsaistes uz bezsaisti. Bakalaura darbā teorētiskā pieeja ir sociālā kapitāla teorija. Pētījuma ietvaros tika pielietotas kvalitatīvās un kvantitatīvās datu iegūšanas metodes: daļēji strukturētas intervijas ar datorspēlētājiem un aptaujas anketa tiešsaistē.
Pētījuma rezultātā izdarīti secinājumi, ka, spēlējot datorspēles, tiek veidotas jaunas saites un to pārnese uz reālo dzīvi, kā arī tiek veidots sasaistošais un savienojošais sociālais kapitāls tiešsaistē un bezsaistē. Pētījums sniedz ieskatu par lokālo tīklu saietiem, kas paver jaunu pētījumu loku socioloģijas zinātnei.
Atslēgvārdi: datorspēlētāji; sociālais kapitāls; tiešsaistes komunikācija; virtuālā mijiedarbība; lokālo tīklu saieti; This Bachelor’s thesis deals with computer game players social ties in the virtual environment, as well as their transfer to offline. The research aim is to explore the social outcomes as well as the game players’ socialization with each other and the transfer of the gained social ties from online to offline. The theoretical approach of this Bachelor’s thesis is social capital theory. To achieve the set aim, a qualitative and quantitative data collection has been used: semi-structured interviews with computer gamers and online questionnaire.
Conclusions are that new social ties are created while playing the games and afterwards these social bonds transfer to real life. Outcome for computer games is that game players can gain bridging and bonding social capital in virtual and real life. The paper provides insight into the local area network parties, which opens up a new field of research in the science of sociology.
Key words: computer gamers; social capital, online communication; virt