dc.contributor.advisor | Freibergs, Viktors | en_US |
dc.contributor.author | Kalviņš, Reinis | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:59:38Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:59:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.other | 37627 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28099 | |
dc.description.abstract | Darbā “Naratīvu elementi Sidinija Lumeta filmās (1957.- 1977.)” ir apkopota teorija par naratīvu un tā formu kinofilmā, salīdzinoši jaunā mākslas un izklaides fenomenā. Tiek apskatīti arī elementiem ar kuru palīdzību filmas naratīvs konstruē nozīmes: naratīva telpa, laiks, cēlonība un tehniskie filmas veidošanas paņēmieni, ar kuru palīdzību filmā tiek komunicēta nozīme un veidota noskaņā. Apskatot naratīva sižeta struktūras, darbā tiek pielieto Davida Borvela trīs naratīvu dimensiju teorija.
Šie teorētiskie koncepti tiek pielietoti, lai padziļinātāk apskatītu četras Sidinija Lumeta režisētās pilnmetrāžas filmas, kas ir veidotas laika posmā no 1957.- 1977. gadam. Lai varētu veikt šo izpēti empīriskājā daļā par metodoloģiju tiek izmantota kontentanalīze un semiotiskā analīze. Darba mērķis ir saprast ar kādus naratīva veidošanas elementus režisors pielieto savā darbā un tam pieškir autoram raksturīgo “rokrakstu”, kā arī apskatīt kā šis filmas iekļaujas klasiskajā Holivudas stilā, kas Amerikas kino industrijā ir dominējis teju vai visu 20. gs.
Atslēgvārdi: naratīvs, kino naratīvs, sižets, sižeta struktūra, mizanscēna, naratīvu dimensijas. | en_US |
dc.description.abstract | This work “Narrative elements in Sidney Lumet films (1957.- 1977).” consists of theory about narratives and narratives in films, comparatively new phenomenon of art and entertainment. Also elements which are used to construct meaning in narratives: narrative space, time and cause- effect module, technical methods which also benefit to film and it’s emotional sense construct are examined. David Borwell’s three dimensions of narrative are used to inspect plot and it’s structure.
These theoretical concepts are used to research four of Sidney Lumet’s directed full motion pictures from 1957. to 1977. In order to carry out research properly author has used content and semiotic analysis. The purpose of this work is to identify which elements Lumet uses to construct meaning in his films and explore how his films fall into Classical Hollywood cinema traditions.
Keywords: narrative, narrative in films, plot, plot structure, mise en scene, narrative dimensions | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Komunikācijas zinātne | en_US |
dc.title | Naratīvu elementi Sidnija Lumeta filmās (1957. - 1977.) | en_US |
dc.title.alternative | Narrative elements in Sidney Lumet films (1957 - 1977) | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |