Show simple item record

dc.contributor.advisorBāra, Dainaen_US
dc.contributor.authorLietaviete, Evelīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:47Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:47Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other5025en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28164
dc.description.abstractPēc neatkarības atgūšanas Latvijā noris demokrātijas konsolidācijas process, no jauna ir izveidots valsts pārvaldes aparāts un izveidoti visi demokrātiskie institūti, kas veiksmīgi funkcionē un attīstās. Galvenais izpildvaras institūts Latvijā ir valdība, jeb Ministru kabinets, kas reizē ir arī galvenais institūts, kas nodrošina sabiedrības operatīvo pārvaldi. Latvijā pastāv daudzpartiju sistēma un proporcionālā vēlēšanu sistēma. Daudzpartiju sistēmas valstīs, kurās pastāv proporcionālā vēlēšanu sistēma, bieži parlamentā tiek ievēlētas vairākas partijas un gadījumā, ja neviena no tām negūst pietiekamu balsu pārsvaru, lai veidotu valdību bez citu partiju pieaicināšanas parlamenta vairākuma nodrošināšanai, tiek veidotas koalīciju valdības. Latvijā, kopš neatkarības atgūšanas, visas valdības ir bijušas koalīciju valdības, taču to vidējais pastāvēšanas ilgums ir nedaudz ilgāks par vienu gadu. Mainoties valdībām, iepriekšējo valdību uzsāktie projekti un iniciētās idejas paliek nerealizētas, jo jaunās valdības nāk ar jaunām prioritātēm un idejām, līdz ar to negatīvi tiek ietekmēta valsts un sabiedrības attīstība. Šajā darbā koalīciju valdību veidošanas process tiek apskatīts, kā nozīmīgs valdības dzīves cikla periods, kam ir liela nozīme arī valdības pastāvēšanā. Darbā tiek apskatīti koalīciju valdību veidošanas teorētiskie aspekti un koalīciju valdību tipi. Šo teoriju kontekstā, kā koalīciju valdību izveidi ietekmējošie un ierobežojošie faktori tiek skatīta partiju sistēma un valdību veidošanas institucionālie ierobežojumi. Pamatojoties uz šo teorētisko bāzi tiek apskatīta koalīciju valdību veidošanas pieredze Latvijā, 7. un 8. Saeimas sasaukumu laikā. Darbs ir strukturēts divās daļās. Teorētiskajā daļā tiek apskatīti koalīciju valdību izveides teorētiskie aspekti un koalīciju valdību izveides ietekmējošie un ierobežojošie aspekti. Darba empīriskajā daļā pamatojoties uz teorētisko bāzi tiek apskatītas sešas, 7. un 8. Saeimas sasaukumu laikā izveidotās valdības, un to veidošanas process, papildu uzmanību pievēršot izveidoto valdību tipiem, partiju sistēmas ietekmei un institucionālo ierobežojumu lomai valdības izveides procesā.en_US
dc.description.abstractAfter regaining independence Latvia is under the process of consolidation of democracy, state administration institution is reestablished and there are formed all democratic establishments that function and develop successfully. In Latvia main executive authority is the government or the Cabinet of Ministers that at the same time is also the main institution that ensures the operative management of the society. In the countries of multi-party and proportional election systems in the parliament there are often elected several parties and in case none of them gets sufficient prevalence of votes to form the government without other parties to secure the majority of the parliament, there are formed coalition governments. In Latvia since regain of independence all the governments have been coalition governments, but the average time of their existence has been slightly over one year. When governments are changing, projects commenced and ideas initiated by the previous governments are not realized, because new governments define new priorities and ideas, thus the development of the state and society is affected negatively. In this paper there is surveyed the formation process of coalition governments as a significant phase in the period of government existence that has a considerable importance also during government. In the paper there are surveyed the theoretical aspects of formation of coalition governments and the types of coalition governments. On the basis of these theories the party system and institutional limitations of governments’ formation are viewed as elements influencing and restricting formation of coalition governments. On the grounds of the theoretical base there is examined the experience of formation of coalition governments during 7th and 8th Saeima. The paper has two parts. In the theoretical part there are surveyed the theoretical elements of formation of coalition governments and elements influencing and restriction formation of coalition governments. In the practical part of the paper on the grounds of the theoretical base there are examined six governments formed during 7th and 8th Saeima, their formation process, paying additional attention to the types of formed governments, influence of party system and the role of institutional limitations during the process of the government’s formation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)en_US
dc.titleKoalīcijas valdības un to veidošana 7. un 8.Saeimāen_US
dc.title.alternativeMaking Coalition Governments during 7th and 8th Saeimaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record