• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas alkohola tirgus un tā regulēšana

Thumbnail
View/Open
298-45962-Andrejs_Strateicuks_2015.pdf (3.365Mb)
Author
Strateičuks, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Škapars, Roberts
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba “Latvijas alkohola tirgus un tā regulēšana” mērķis ir izstrādāt alkohola tirgus regulēšanas modeli akcīzes nodokļa likmes izmaiņu ietekmes novērtēšanai uz valsts ieņēmumiem un sniegt priekšlikumus regulēšanas uzlabošanai. Promocijas darba pirmajā nodaļā tiek dots alkohola tirgus teorētiskais apskats, noskaidrots, kas ir alkohola tirgus, novērtēta tā pozitīvā un negatīvā ietekme uz valsts tautsaimniecību, kā arī noteikts iesaistīto pušu ieguvums no efektīvas alkohola tirgus regulēšanas politikas. Darba otrajā nodaļā autors padziļināti pievēršas alkohola tirgus nozīmei Latvijā un Eiropas Savienībā. Tiek veikts ES28 valstu regulēšanas metožu apkopojums, noteikta to efektivitāte, salīdzinot ar teorijas daļā pētījumos pierādītām metodēm un tiek veikts Latvijas alkohola tirgus regulēšanas novērtējums salīdzinājumā ar pārējām ES28 (tai skaitā arī Baltijas) valstīm. Darba trešā nodaļa ir veltīta Valsts ieņēmumu no nodokļiem alkoholam prognozēšanas konceptuālā modeļa izstrādei un aprobēšanai, kā arī tiek novērtēta dažādu akcīzes nodokļa likmju ietekme uz valsts ieņēmumiem un nelegālā tirgus lielumu. Promocijas darba kopējais apjoms ir 170 lappuses, tajā ietvertas 36 tabulas, 62 attēli un 11 pielikumi kopā uz 36 lappusēm. Pētījums veikts izmantojot 177 avotus. Atslēgvārdi: alkohola tirgus, regulēšana, nodokļu politika, akcīzes nodoklis.
 
The objective of the doctoral thesis “Latvian alcohol market and its regulation” is to develop alcohol market regulation model that would evaluate impact of different excise tax rates on State revenues and to provide proposal for regulation improvement. The first chapter of the thesis is dedicated to theoretical overview of the alcohol market, its positive sides and negative. In addition, chapter includes regulation impact review on main involved parties. The second chapter of the thesis is dedicated to in-depth analysis of the alcohol market in Latvia and European Union. It includes overview of regulation methods used in all 28-member states and establishes its efficiency based on evidence-based methodology reviewed in the first chapter. The third chapter is dedicated to development and approbation of a conceptual model indicating effect of different excise tax rates on state revenues and size of illegal alcohol market. The doctoral thesis consists of 170 pages including 36 tables, 62 figures and 11 appendixes on 36 pages. The bibliography list includes 177 sources. Keywords: alcohol market, regulation, tax policy, excise tax.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28196
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV