Bērna tēla sociālo transformāciju atspoguļojums bērnistabā
View/ Open
Author
Dinka, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darba mērķis: ir izpētīt bērna tēla sociālās transformācijas un noteikt bērna tēla sociālekoloģiskos tipus. Promocijas darba apjoms ir 183 lpp. un divas pielikumu grupas. Pētījuma 1.daļa veikta bērnības, bērna tēla un bērnistabas fenomenu teorētiskās izpratnes analīze. Pētījuma 2.daļa ietver empīrisko pētījumu par bērna tēla sociālo transformāciju privātajā un publiskajā diskursā Latvijā, ka izpētes rezultātu atklājot bērna tēla sociālekoloģisko tipoloģiju. Apkopojot teorētiskās analīzes un empīriskā pētījuma rezultātus, atbilstīgi trīs Latvijas vēstures periodiem promocijas darbā ir izveidota bērna tēla soicālekoloģiskā tipoloģija. Par pētījuma mērķauditoriju uzskatāmas ģimenes, institucionāla atbalsta nodrošinātāji, kā arī sabiedrība kopumā. Promocijas darba nobeigums ietver galvenos darba secinājumus, kuri veidoti atbilstoši sākotnēji izvirzītajiem uzdevumiem un atspoguļo to secīgu izpildi.
Atslēgvārdi: bērnība, socializācija, bērna tēls, bērnistaba, bērna tēla sociālekoloģiskie tipi. Research goal: to study social transformations of child`s image and to
identify socio-ecological types of child`s image.
The volume of the promotional work is 183 pages 2 groups of
appendices.
The first part of the study contains the analysis of theorethical
understanding of childhood, child`s image and child`s room. The second part
includes the study of social transformations of child`s image in public and
private discourse characterizing socio-ecological types of child`s image.
The socio-ecological typology of the child`s image in doctoral thesis is
made according to three historical periods of Latvia based on the results of
theoretical analysis and empirical research. The target audience of the research
can be considered families, the providers of institutional support, as well as the
society as whole. The last part of the promotional work contains the main
conclusions, which have been made according to the initially defined tasks and
reflect their consecutive implementation.
Keywords: childhood, socialization, child`s image, child`s room, socioecological
types of child`s image.