Latvijas radio 1. programmas rīta raidījumu dienas kārtība: temati un sociālie aktori
Автор
Lovnika, Alīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma „Latvijas radio 1. programmas dienas kārtība: temati un
sociālie aktori”. Atslēgas vārdi – mediju saturs, dienas kārtība, temati, sociālie aktori.
Darba mērķis bija, analizējot radio rīta raidījumu saturu, noteikt tendences raidījumu
dienas kārtībā un sociālo aktoru izvēlē. Darba teorētiskajam pamatojumam izmantoju
M. Makluena mediju teoriju un W. Rodžera un Dž. Dīringa dienas kārtības modeli.
Tika veikta satura kvalitatīvā un kvantitatīvā analīze. Kontentanalīzes kategorijas bija
raidījumu temati un sociālie aktori. Skaitīšanas vienības - raidījuma skanēšanas
datums, laiks, raidījums nosaukums, autors, temats, atslēgvārdi. Metode – raidījumu
klausīšanās un datu reģistrācija. Atbilstoši darba uzdevumam, bakalaura darba
struktūra ir: teorētiskā daļa, metodoloģija un empīriskā daļa. Bakalaura darbā
pierādāmā hipotēze – radio sniedz vispusīgu informāciju un viedokļu daudzveidību
(raidījuma koncepcijas ietvaros tiek nodrošināta tematu daudzveidība un raidījumos
tiek nodrošināta viedokļu daudzveidība) ir pierādīta daļēji. Latvijas radio rīta
raidījumi ir tematiski daudzveidīgi. Vērtējot sociālo aktoru izvēli, secināju, ka kopumā
tiek nodrosināta viedokļu daudzveidība, tomēr vērtējot raidījumus atsevišķi, dažos
raidījumos ir redzama dažu sociālo aktoru grupu dominēšana. The theme of the present Bachelor paper – The Agenda-setting of Programme
service of Latvijas Radio 1: themes and social actors. Key words – contents of
media, agenda-setting, themes, social actors. Analysing the contents of radio morning
programmes, the aim of the paper was to define tendencies affecting the daily agendasetting
and the choice of social actors. The theoretical basis of the research was M.
McLuhan’s media theory and agenda model by James W. Dearing and Everett M.
Rogers. A qualitative and quantitative analysis of content was performed. The selected
categories for content analysis were programme themes and social actors.
Measurement units were broadcasting date, time, programme name, authors, the
theme, and key words. The selected method was registering of audience trends and
data. In compliance with the assignment the Bachelor’s paper consists of a theoretical
part and methodological part, and an empirical part. The author has only partially
succeeded to prove the hypothesis of the Bachelor’s paper “radio offers
comprehensive information and pluralism of views (diversity of themes and pluralism
of views is ensured under the programme concept)”. Radio morning shows are
thematically diverse. As a result of the analysis of the selected social actors the author
finds that the diversity of opinions is largely guaranteed. However, analysing
individual programmes it is obvious that certain groups of social actors dominate.