Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Zandaen_US
dc.contributor.authorLukins, Andrejsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:25Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:25Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other47551en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28397
dc.description.abstractMaģistra darbs „Izglītības iestāžu direktoru vērtības kā profesionālās kompetences dimensija” iztirzā direktoru vērtības to profesionālās kompetences kontekstā ar mērķi noskaidrot, kādas vērtības vai to pamatgrupas veido izglītības iestāžu direktoru profesionālo kompetenci. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra, Latvijas Republikas un starptautiskie tiesību akti, ar kuriem tiek noskaidroti tādi jēdzieni kā „izglītības iestādes direktors”, „kompetence” un „vērtības”. Tiek izpētīta Šaloma H. Švarca (angļ. Shalom H. Schwartz) universālo vērtību modelis ar mērķi adaptēt šī autora vērtību pētīšanas metodoloģiju darba praktiskajā daļā. Maģistra darba praktiskajā daļā darba autors pārbauda hipotēzi – izglītības iestāžu direktoriem raksturīgā(-s) vērtību pamatgrupa(-s) liecina par viņu profesionālo kompetenci. Maģistra darba praktiskās daļas metodoloģijas izvēle ir balstīta uz pilotpētījumu un iekļauj 40 izglītības iestāžu direktoru anketu analīzi ar secinājumiem. Atslēgvārdi: izglītības iestādes direktors, līderība izglītībā, vērtības, profesionālā kompetence, Š. Švarca universālo vērtību modelis.en_US
dc.description.abstractMaster’s Thesis “Educational Institution Directors’ Values as a Dimension of Their Professional Competencies” examines directors’ values in a context of their professional competencies to indicate what values or their groups create professional competence of educational institution directors’. The theoretical part of this thesis includes analysis of scientific literature and legal documents of Republic of Latvia, as well as the analysis of the global documents in order to define such concepts as “director of an education institution”, “competencies” and “value”. Shalom, H. Schwartz’s Universal Value Theory is inspected to test the hypothesis of the Master’s Thesis. The research part empirically tests the hypothesis of this Thesis, i.e. “educational institution directors’ value group(s) indicate their professional competencies”. Methodology of the research is based on a pilot study and includes an analysis and a summary of 40 questionnaires filled out by directors of educational institutions. Keywords: educational institution, leadership in education, values, professional competencies, Shalom H. Schwartz’s Universal Value Theory.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectizglītības iestādes direktorsen_US
dc.subjectlīderība izglītībāen_US
dc.subjectvērtībasen_US
dc.subjectprofesionālā kompetenceen_US
dc.subjectŠ. Švarca universālo vērtību modelisen_US
dc.titleIzglītības iestāžu direktoru vērtības kā profesionālās kompetences dimensijaen_US
dc.title.alternativeEducational Institution Directors'Values as a Dimension of Their Professional Competenciesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record