Jaunākā skolas vecuma bērna intelektuālo spēju veicināšana muzikālās un ķermeniskās aktivitātes vienotībā
Author
Biseniece, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Andra Biseniece
Darba temats: Jaunākā skolas vecuma bērnu intelektuālo spēju veicināšana muzikālās un ķermeniskās aktivitātes vienotībā.
Darba apjoms: 62 lapas, 5 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Izpētīt saistību starp jaunākā skolas vecuma bērna muzikālo aktivitāšu izteiktību un intelektuālo sasniegumu līmeni matemātikas nodarbībās (stundās).
Atslēgas vārdi: intelektuālās spējas, neiroloģiskā pedagoģija, muzikālais intelekts, īstermiņa atmiņa, anticipācijas spēja, simultānuztvere, muzikāli ķermeniskā vienotība.
Darba saturs: atspoguļo dažādu pētnieku un darba autores meklējumus intelektuālo spēju veicināšanā ar neiroloģisku spēju (anticipācijas, simultānuztveres, īstermiņa, iltermiņa atmiņu) palīdzību muzikāli ķermeniskajā vienotībā.
Darba rezultāti: Apkopoti teorētiski un praktiski materiāli par intelektuālo spēju veicināšanu ar neiroloģisku spēju palīdzību muzikāli ķermeniskā vienotībā jaunākajā skolas vecumā. Darbs satur 2 nodaļas un 14 apakšnodaļas.
1.nodaļā apkopoti pētījumi par jaunākā skolas vecuma bērna psihofizioloģisko un kognitīvo attīstību kā arī mūzikas neiroloģisku iedarbību intelektuālo spēju uzlabošanā.
2.Nodaļā empīriski pētīti un apkopoti rezultāti par intelektuālo spēju veicināšanu ar muzikāli ķermeniskām aktivitātēm. Pētījuma rezultāti liecina, ka eksistē saistība starp muzikālajām aktivitātēm un intelektuālo spēju uzlabojumu.
Darba izmantojamība: Pētījumā gūtās atziņas var izmantot darbā ar jaunākā skolas vecuma bērniem intelektuālo spēju veicināšanai. Author: Andra Biseniece
Subject: Development of intellectual ability with unity in musical and physical activities of children in year 3.
Page count 62, appendix 5.
Goal: Research the connection between the severity of musical activities and the intellectual achievements in math lessons of children in year 3.
Key words: Intellectual abilities, Neurological pedagogy, Musical intellect, short-term memory, anticipation ability, simultaneous perception, musical corporeal unity.
Content: Reflects various researchers and [this paper’s] authors findings about the growth of intellectual abilities with the help of neurological abilities (anticipation, simultaneous perception, short-term, long-term memory) in musical corporeal unity.
Results: Summarized theoretical and practical material about the growth of intellectual abilities with the help of neurological abilities in musical corporeal unity of children in year 3.
This paper contains three chapters and 14 subdivisions.
1st chapter contains the summary of research about psychophysiological and cognitive development of children in year 3, as well as the neurological effect on the improvement of intellectual abilities.
2nd chapter contains empirical research and its results about improvement of intellectual abilities using musical corporeal unity. The results of the research show that there exists a link between intellectual abilities and musical activities.
Usability: The information gained from this research can be used working with children in year 3 to improve their intellectual abilities as well as their thinking capacity (memory, attention, concentration).