Pedagoģiskie risinājumi disciplīnas problēmām vidusskolā
Author
Nieto Leal, Maria Josefa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Fernandez Gonzalez, Manuel Joaquin
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pedagoģiskie risinājumi disciplīnas problēmām vidusskolā
Pedagoģisko risinājumu meklējumi uzvedības problēmām vidusskolā ir aktuālā tēma. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīti uzvedības problēmu iemesli un to risināšanas nepieciešamība, kā arī nepieciešamās klasvadības prasmes skolēnu disciplīnas uzlabošanai.
Darba empīriskajā daļā tiek prezentēts labās prakses piemērs, izmantojot gadījuma analīzes metodi, kas balstās uz skolotāju priekšstatu analīzi un izvēlētā centra dokumentācijas (piemēram, izglītības plāna, sadzīves normu, darbības plāna dažādībai u.c.) analīzi. Izmantotā metodoloģija: fokus grupa diskusija, ārējo un iekšējo dokumentu analīze.
Gala secinājumos atklāts, ka disciplīnas problēmu iemesli pedagoģiskajā praksē vidusskolās uz ļoti dažādi. Skolotāju klasvadības prasmes un profesionālais psiho-pedagoģiskais atbalsts ir būtiski elementi uzvedības problēmu uzlabošanai vidusskolā. The topic of educational treatment of misbehaviour in secondary schools is of great actuality. The thesis explores the theoretical causes of misbehaviour, the motivation to preventing misbehaviour and the class management skills necessary to redirect it positively.
A Case study of good practice on educational treatment of misbehaviour is presented, based on analysis of teachers’ beliefs and official documents of the centre (e.g.., educative project, norms of coexistence, action plan for attention to diversity etc.). The methodology used includes focus group discussion and External and internal desk research.
The conclusions show that lack of discipline school results from a large range of causes. Class management techniques and establishment of professional and psycho-pedagogical guidance are fundamental to promote discipline.