Topošo skolotāju mediju kompetence sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai
Author
Strods, Raimonds
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Izglītībā un sabiedrībā kopumā ir vērojama pretrunīga attieksme par mācību procesa virtualizāciju. Vajadzība konstatēt topošo skolotāju gatavību iekļauties virtualizētā izglītības telpā noteica Raimonda Stroda maģistra darba tematu „Topošo skolotāju mediju kompetence sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai”.
Analizējot teorētisko literatūru, tika raksturots izglītības virtualizācijas konceptuālais ietvars. Pētījuma empīriskajā daļā, izmantojot jaukto metožu pieeju, tika raksturota topošo skolotāju mediju kompetence un jauno skolotāju mediju kompetences rādītāji, kā arī viedoklis izglītības virtualizācijas kontekstā. Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākoties visi topošie skolotāji vēlētos apgūt jaunus pedagoģiskos paņēmienus, izmantojot medijus mācību procesā. There is a controversial attitude in education and society in general when it comes to the topic of virtualization of the learning process. The necessity of realizing the preparation of the future teacher to integrate into the virtual educational space was defined in Raimonds Strods Master’s thesis „Future teachers media competence for sustainable development of society”.
By analyzing theoretical literature, a conceptual virtualization framework has been established. In the empirical part of the thesis, the mixed method approach and competence indicators have been applied and the notion of education in the context of virtualization of future and young teachers has been characterized. The study results demonstrate that the vast majority of future teachers would like to learn new pedagogic techniques by using media in the teaching process.