1,5–3 gadus vecu bērnu pozitīvas uzvedības veicināšana
Author
Dāvidsone, Solveiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Temats „1,5–3 gadus vecu bērnu pozitīvas uzvedības veicināšana” ir aktuāls, jo apskata metodes pozitīvas uzvedības veicināšanai pirmsskolā, kas ir tilts starp humānistisko pieeju audzināšanā un bērna uzvedības regulēšanu sociāli vēlamā virzienā. Pētījuma mērķis – apzināt audzināšanas metodes 1,5–3 gadus vecu bērnu pozitīvas uzvedības veicināšanai un novērtēt to ieviešanas lietderīgumu pirmsskolas izglītības iestādē „X”. Teorētiskajā daļā apskatīta 1,5–3 gadus vecu bērnu attīstība, pozitīvas uzvedības jēdziens, tā veidošanās nosacījumi un veicināšanas metodes – Marte Meo, paškontroles treniņš, sadarbības un izolācijas. Praktiskajā daļā veikta gadījuma studija pirmsskolas izglītības iestādē „X”, kas ietver 1,5–3 gadus vecu bērnu novērošanu pirms un pēc pozitīvu uzvedību veicinošu metožu pielietošanas ar vecāku un pedagogu starpniecību. Secināts, ka kopumā viena mācību gada laikā bērnu pozitīvas uzvedības rādītājs pieauga 1,8 reizes un to pielietojums ir lietderīgs. Thesis “Fostering Positive Behavior of 1.5–3 Years Old Children” promotes methods of positive behavior in pre-school, which is a bridge between the humanistic approach and child behavioral adjustments in socially desirable direction. The research objective – to identify methods for 1.5–3 years old children to promote positive behavior and to assess the effectiveness of their implementation in pre-school educational institution X. The theoretical basis is 1.5–3 years old children development, the concept of positive behavior, its formation conditions and promotion methods - Marte Meo, self-control training, cooperation and insulation. The empirical part carried out case study of preschool educational institution X, which includes observation of 1.5–3 years old children before and after implementation of positive behavior methods by parents and teachers. It is concluded that, overall, during the school year children positive behavior index of children increased 1.8 times.