Videofilmas veidošana kā metode Latvijas viduslaiku vēstures apgūšanai 11. klasē
Author
Krievkalns, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Misāns, Ilgvars
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis – izpētīt mācību videofilmu veidošanas kā vēstures apguves metodes izmantošanas iespējas vidusskolā, apgūstot tēmu “Baltijas kristianizācija”
Pētījuma jautājums – kā mācību videofilmu veidošana vidusskolas vēstures stundās var papildināt vēstures mācīšanās procesu.
Darbs ir veltīts to iespēju izpētei, ko dod skolēnu iesaiste savu vēsturisko mācību videofilmu veidošanā. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 6 pielikumiem. Pievienots ir arī dvd disks ar skolēnu veidoto mācību videofilmu. Pirmajā nodaļā ir aplūkota skolēnu mācību videofilmu veidošanas aktualitāte, metodika un principi, balstoties pieredzējušu vēstures skolotāju atziņās. Otrajā darba nodaļā ir aprakstīts pedagoģiskais eksperiments, kura ietvaros Ādažu Brīvās Valdorfa skolas 11. klases skolēni ir veidojuši savu vēsturisko mācību videofilmu. Trešajā nodaļā ir veikta pedagoģiskā eksperimenta rezultātu analīze.
Izpētes rezultātā secināts, ka skolēnu mācību videofilmu veidošana vēstures apgūšanas procesā var kalpot kā motivējoša metode skolēnu iesaistei vēstures izpētē. Object – to explore possibilites of the use of student desktop documentaries in teaching the issue of „Christianization of the Baltics”
Question – how making of student documentaries in high school history classes can contribute to the educational process.
This graduation work deals with those possibilities presented by student envolvement in historical desktop documentary production. The work consists of three chapters and seven additions. The first chapter focuses on the topicality of the subject of student desktop documentaries, general principles and methodology. The second chapter is devoted to experimental production of student desktop documentary by the students of 11. class from Adazi Free Waldorf school. In the third chapter analysis of the experimental part has been conducted.
As a result of the research it has been concluded that student desktop documentary making in highschool history classes may serve as a good motivation for students to engage in historical research.