Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorBrūdere, Envijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:37Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:37Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48417en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28429
dc.description.abstractDarba tēma: „Sociālo prasmju veidošana 18 – 21 gadīgiem jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem ārpusstundu darbā”. Darba autors: Envija Brūdere Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Rasma Vīgante Atslēgas vārdi: jaunieši ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem, socializācija, sociālās prasmes, ārpusstundu darbs. Pētījuma hipotēze: sociālās prasmes jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem veidosies sekmīgāk, ja: •tiks ievērotas šo jauniešu individuālās attīstības īpatnības, intereses un līdzšinējā sociālā pieredze; •tiks sniegts pedagoģiskais atbalsts un organizētas daudzveidīgas aktivitātes ārpusstundu darbā. Pētījuma mērķis: izpētīt ārpusstundu darba iespējas sociālo prasmju veidošanā jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma uzdevumi: •veikt pedagoģiski psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi; • apkopot un analizēt skolēna individuālo sasniegumu un izpētes dinamiku kartes; •izstrādāt aptaujas anketas skolēnu vecākiem, veikt anketēšanu; •veikt pedagogu intervēšanu; •veikt pedagoģisko novērošanu, apkopot datus; •izstrādāt ārpusstundu darba aktivitāšu modeli sociālo prasmju pilnveidošanā jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētīšanas metodes: •teorētiskās – teorētiskās literatūras izpēte un analīze; •empīriskās – dokumentācijas analīze, anketēšana, intervēšana, pedagoģiskā novērošana, datu apstrāde un apkopošana. Darba novitāte: aizvien biežāk tiek domāts un runāts, kā cilvēkiem ar garīgās attīstības traucējumiem uzlabot dzīves kvalitāti un iespējas dzīvot sabiedrībā. Tā kā daļai bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem bērnības un jaunības gadi paiet speciālajās internātpamatskolās, skolās jārada vide, kura veicina sociālo adaptāciju un pedagoģiskā darbība, kurā akcentēts sociālo prasmju nozīmīgums. Viens no veidiem, kā to realizēt, ir audzināšanas darbā, ārpusstundu aktivitātēs, veidot un nostiprināt sociālās prasmes, kuras nepieciešamas, lai veiksmīgi socializētos. Praktiskā nozīme: darba teorētisko un praktisko pētījumu, kā arī ārpusstundu darba modeli var izmantot pedagoģijas studenti, skolotāji, speciālie pedagogi un klašu audzinātāji savā darbā. Darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, saturs, trīs nodaļas ar apakšnodaļām, nobeigums un secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts, trīs pielikumi. Darba apjoms: 74 lpp.en_US
dc.description.abstractSubject of the paper: Development of Social Skills of Young People in the Age from 18 to 21 With Medium and Severe Mental Development Disorders in Extracurricular Work. Author of the paper: Envija Brūdere Scientific adviser of the paper: Dr. paed. Rasma Vīgante Keywords: young people with medium and severe mental development disorders, socialisation, social skills, extracurricular work. Hypothesis of research: social skills of young people with medium and severe mental development disorders will develop more successfully if: •individual development peculiarities, interests, and the previous social experience of these young people are taken into account; •pedagogical support will be provided and varied activities will be organised in extracurricular work. Purpose of research: Researching the possibilities for extracurricular work in development of social skills of young people with medium and severe mental development disorders. Tasks of research: •performing research and analysis of pedagogical and psychological literature; •summarising and analysing individual performance of a student and researching the dynamics maps; •developing survey questionnaires for parents of students and performing the survey; •holding interviews with teachers; •performing pedagogical monitoring, summarising details; •developing the extracurricular work activity model for the development of social skills of young people with medium and severe mental development disorders. Research methods: •theoretical: research and analysis of theoretical literature; •empiric: document analysis, survey, interviews, pedagogical monitoring, processing and summarising of details. Novelty of the paper: It is increasingly considered and discussed often how to improve the quality of life and possibilities of living in society for people with mental development disorders. As long as a portion of children with mental development disorders spends the years of their childhood and youth in specialised boarding schools, there should be an environment developed in such schools that facilitates social adapting and pedagogical activities that emphasise the importance of social skills. One of the ways to implement it is by developing and strengthening social skills that are required to socialise successfully in the pedagogical work during extracurricular activities. Practical importance: The theoretical and practical research of the work, as well as the extracurricular work model may be used by the students of pedagogics, by teachers, special teachers and class teachers in their work. Structure of the paper: annotation in Latvian and English, list of contents, three chapters with subchapters, list of literature and sources used, three annexes. Volume of the paper: 74 pages.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectjaunieši ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiemen_US
dc.subjectsocializācija,en_US
dc.subjectsociālās prasmesen_US
dc.subjectārpusstundu darbsen_US
dc.titleSociālo prasmju veidošana 18 – 21 gadīgiem jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem ārpusstundu darbāen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Social Skills of Young People in the Age from 18 to 21 With Medium and Severe Mental Development Disorders in Extracurricular Worken_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record