Uzvedības problēmas un to risinājumi pirmsskolā 2-3 gadus veciem bērniem
Author
Gulbe, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma tēma: Uzvedības problēmas un to risinājumi pirmsskolā 2-3 gadu veciem bērniem.
Pētījuma mērķis: Izpētīt, kādi ir iespējamie risinājumi 2-3 gadus vecu bērnu uzvedības problemām.
Pētījuma autore: Nora Gulbe
Pētījuma vadītāja: Linda Daniela
Pētījums sastāv no 4 nodaļām: pirmajā nodaļā veikta 2-3 gadus vecu bērnu attīstības īpatnību teorētiskā analīze, kurā dots ieskats bērnu attīstības teorijās. Otrajā nodaļā veikta uzvedību problēmu teorētiskā analīze, kur analizēti uzvedības problēmu cēloņi un iespējamie risinājumi. Trešajā nodaļā veikta teorētiskā analīze par rotaļu teorijām, īpaši izdalot kustību rotaļu. Ceturtā nodaļā apkopots veiktais pētījumus par mazbērna uzvedības problēmu risināšanu, izmantojot kustību rotaļas.
Pētījuma rezultātā tika sasniegts izvirzītais mērķis – diplomdarba autore, izpētījusi kustību rotaļu kā risinājumu nevēlamas uzvedības izpausmēm. Diplomdarba izvirzītie uzdevumi realizēti.
Pētījums sastāv no 44 lpp., ietver: 4 tabulas, 4 attēlus, novērošanas protokola paraugu, analizēti 29 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi. 2-3 gadus vecu bērnu uzvedības problēmas. Subject of the study: Behavioural problems and their solutions for 2–3-year-old children in preschool.
Purpose of the study: Researching possible solutions for the behavioural problems of 2–3-year-old children.
Author of the study: Nora Gulbe
Supervisor of the study: Linda Daniela
The study consists of 4 chapters: theoretical analysis of the developmental peculiarities of 2–3-year-old children is performed in the first chapter by providing an insight to child development theories. Theoretical analysis of behavioural problems is performed in the second chapter, where causes of and possible solutions to behavioural problems have been analysed. The third chapter features theoretical analysis of playing theories by especially underscoring action play. The fourth chapter summarises the study performed to solve the behavioural problems of the child using action play.
The proposed purpose was attained in the study: the author of the diploma thesis has researched action play as a solution for expressions of undesired behaviour. The tasks proposed for the diploma thesis have been implemented.
The study consists of 44 pages and includes 4 tables, 4 images, and a sample of monitoring protocol. There were 29 literature sources analysed.
Keywords: behavioural problems of 2–3-year-old children.