Skolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādes kārtības pilnveide vidusskolas posmā
Автор
Bezrodina, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā „Skolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādes kārtības pilnveide vidusskolas posmā” teorētiskajā daļā ir aplūkoti jautājumi par vidusskolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādes vadīšanu, lasījumu organizēšanu, vērtēšanu, pētniecisko darbību bioloģijā.
Darba mērķis:
Izpētīt skolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādes kārtību un izstrādāt ieteikumus to pilnveidei vidusskolas posmā.
Darba uzdevumi:
1. Veikt zinātniskās literatūras un LR dokumentu analīzi par skolēna zinātniski pētniecisko darbu, organizāciju, vadlīnijām.
2. Analizēt vidusskolēnu zinātniski pētnieciskā darba izstrādes un vērtēšanas kārtību Latvijā un Liepājas pilsētā.
3. Apzināt pētnieciskā darba izstrādes un vērtēšanas kārtību ZPD izstrādē bioloģijas sekcijā.
4. Salīdzināt Liepājas vispārizglītojošo skolu ZPD izstrādes kārtību un iegūtos rezultātus lasījumos.
5. Analizēt Liepājas 15. vidusskolas skolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādes pamatprincipus, vērtēšanas kārtību, problēmu loku vidusskolas posmā un noteikt turpmākās darbības virzienus ZPD pilnveidei.
Darbā secināts: Zinātniski pētniecisko darbu izstrādes un vērtēšanas procesā skolas, Liepājas pilsētas, Kurzemes reģiona un valsts līmenī nav vienotas kārtības, pastāv daudz pretrunu. Visemocionālākā ir skolēnu ZPD vērtēšana skolas, Liepājas pilsētas, Kurzemes reģiona un valsts lasījumos, jo ir atšķirīgi vērtēšanas kritēriji, vērtējums var būt subjektīvs. Ne visu vidusskolēnu pētnieciskās prasmes ir pietiekamas, lai izstrādātu zinātniski pētniecisko darbu. Būtiska loma ZPD izstrādes laikā ir skolotāja- zinātniski pētnieciskā darba vadītāja kompetencei. No visiem ZPD organizēšanas līmeņiem vislielākā nozīme ir tam, kā skolā tiek organizēta zinātniski pētniecisko darbu izstrāde un vērtēšana.
Atslēgas vārdi: skolēns, vidusskolēnu zinātniski pētnieciskais darbs, vidusskolēnu zinātniski pētnieciskā darba izstrāde, vidusskolēnu zinātniski pētnieciskā darba vērtēšana, pētnieciskais process bioloģijā. ”The Improvement of the Procedure of Students' Research Work Development in Secondary School” theoritical part contains questions about management of making of student scientific research work, organization of work presentation, evaluation.
The target of the research:
Get to know making order of student scientific research work and general advice ways to improve the making of scientific research work in high school.
Goals of the research:
1. Analyze scientific literature and Latvian Republic documents about student scientific research work.
2. Analyze making of the high school student scientific research work and evaluation in Latvia and Liepāja.
3. Get to know making of the scientific research work and evaluation in biology section.
4. Compare the main Liepājas schools making order of student scientific research work and the results of the competition.
5. Analyze basics of the making of scientific research work and the criteria of evaluation and the problems of improving the making scientific research work. Most emotional
The conclusions of the research: Way in choosing the best scientific research work between local schools, city stage, Kurzemes region and country stage are different. There is no united structure and there can be disagreement in commission. Most emotional evaluation of student scientific research work is in school, city, Kurzemes region and country stages because of lack of united and organized evaluation structure. Not all student have enough scientific skills to make a scientific research work. The teacher is equally important in the process of making scientific research work. From all competition levels School has the biggest influence of the making scientific research work.
Keywords: student, highschool student scientific research work, making of the student scientific research work, scientific research work evaluation, process of research in biology.