Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorKrūmiņa, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:49Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:49Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49812en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28494
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir strādājusi par angļu valodas skolotāju astoņus gadus. Gramatika vienmēr ir sagādājusi grūtības daudziem viņas skolēniem. Daļai no viņiem nepatīk darbības vārdu formas, dažus skolēnus neinteresē lielo burtu lietojums, prievārdi vai frazālie darbības vārdi, bet citiem grūtības sagādā laiki un vārdu kārtība teikumā. Var būt dažādi iemesli, kāpēc skolēniem nepatīk angļu valodas gramatika. Nav šaubu, ka daži no viņiem vienkārši negrib mācīties. Tas varētu būt arī sava veida protests, lai parādītu citiem, ka viņi var darīt, ko grib. Pāris skolēni ieguvuši negatīvu pieredzi, apgūstot angļu valodu pamatskolā, vai viņiem ir grūtības mācību vielas apguvē. Skolēni joprojām nav sapratuši, ka gramatika ir ikvienas valodas svarīga sastāvdaļa. Šīs zināšanas viņiem būs nepieciešamas aizpildot dažādas veidlapas, rakstot CV, darījumu un neformālas vēstules, kārtojot 12. klases eksāmenu un, lai varētu pareizi runāt. Lai palīdzētu saviem skolēniem, diplomdarba autore kā gramatikas apgūšanas metodi izvēlējās dziesmas angļu valodā. Diplomdarba nosaukums ir “Dziesmas angļu valodā 10. klases skolēnu iesaistei induktīvā gramatikas apguvē.” Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums, bet pētāmā grupa bija Madonas novada profesionālās vidusskolas 10. klases skolēni. Datu vākšanas metodes: informācija no skolēnu pamatskolas apliecību sekmju izrakstiem un diagnosticējošajiem darbiem, divas aptaujas un skolēnu noslēguma darbu – dzejoļu - analīze. Viena aptauja tika izmantota, lai izpētītu, kas skolēniem sagādā grūtības gramatikas apguvē, ar otras aptaujas palīdzību tika noskaidrots citu angļu valodas skolotāju viedoklis par tēmu, bet skolēnu noslēguma darbu analīze tika veikta, lai saprastu, vai izvēlētā metode ir veiksmīga. Pēc autores domām, dziesmas angļu valodā kā gramatikas apgūšanas metode ir sekmīgi izmantojama. Skolotāji var izmantot savu vai savu skolēnu mīļāko dziesmu tekstus, lai radītu interesantus un efektīvus uzdevumus angļu valodas gramatikas apgūšanai (prievārdi, darbības vārdu formas, laiki, frazālie darbības vārdi, 2. nosacījuma palīgteikums un citi). Pat ja sākumā skolēni bija apjukuši un negribēja piedalīties, beigās ar rezultātiem – pašu sacerētiem dzejoļiem par gramatikas likumiem un labākām zināšanām gramatikā - bija apmierināti abi, gan skolotāja, gan skolēni.en_US
dc.description.abstractThe author of the Diploma Paper has been working as an English language teacher for eight years. Grammar has always been a problem for many of her students. Part of them do not like forms of verbs, some students are not interested in capital letters, prepositions or phrasal verbs, but others have difficulties with tenses and word order. There can be many reasons why students do not like the English grammar. No doubt that some of them simply do not like to study. It can also be some kind of protest form to demonstrate others that they can do everything they want to do. A few of them have negative experience from previous schools or even learning difficulties. Students still do not understand that grammar is an essential part of any language. They will need this knowledge to fill in different forms, write CVs, formal and informal letters, pass examination in Grade 12 and even to speak correctly. The author of the Diploma Paper chose songs in English as grammar acquisition method to help her students to improve their grammar knowledge. The title of the Diploma Paper is “Songs in English to Involve Grade 10 Students in Inductive Grammar Acquisition.” The chosen method of research was a case study and research sample was Grade 10 students from vocational secondary school in Madona region. The methods of data collection were data from students’ nine-year basic school certificates and diagnostic works, two questionnaires and analysis of students’ final works (poems). One questionnaire was used to explore students’ difficulties in grammar, another questionnaire was used to find out other English language teachers’ opinion on the topic, and the analysis of students’ final works was performed to understand if this method really worked. In author’s opinion, songs in English as the grammar acquisition method really works. Teachers can use their own or their students’ favourite songs to create interesting and effective tasks to teach the English grammar (prepositions, forms of verbs, tenses, phrasal verbs, the 2nd conditional and others). Though at the beginning students were confused and did not want to participate, at the end both the teacher and the students were satisfied with the results – poems on grammar rules, which they created on their own, and improved grammar knowledge.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectthe English language lessonsen_US
dc.subjectdifficulties in grammar acquisitionen_US
dc.subjectinductive approachen_US
dc.subjectsongs in Englishen_US
dc.subjectcreativity of the teachersen_US
dc.titleDziesmas angļu valodā 10. klases skolēnu iesaistei induktīvā gramatikas apguvēen_US
dc.title.alternativeSongs in English to Involve Grade 10 students in Inductive Grammar Acquisitionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record