Lēmumu pieņemšanas un pašcieņas saistība studentiem
Author
Amoliņš, Renārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Biseniece, Maija
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kāda ir saistība starp lēmuma pieņemšanas veidiem, balstoties uz lēmuma pieņemšanas konfliktu teoriju, un pašcieņas līmeni. Pētījuma izlasi veidoja 110 respondenti no kuriem 82 bija sievietes un 28 bija vīrieši, vecumā no 18 līdz 25 gadiem. Vienīgais atlases kritērijs ,kas tika izvirzīts veidojot izlasi, bija ,ka visiem tās respondentiem tajā mirklī jābūt studējošiem. Pētījuma realizācijai nepieciešamo datu ievākšana tika veikta interneta vidē ievietojot Melnburnas lēmuma pieņemšanas aptauju un Rozenberga pašcieņas aptauju. Iegūtie rezultāti norādīja uz statistiski vērā ņemamu korelāciju starp vilcināšanās, pāradresētības , pārmērīgas nepiesardzības lēmumu pieņemšanas shēmām un pazeminātu pašcieņas līmeni. Bet neuzrādīja nekādu korelāciju starp piesardzības lēmuma pieņemšanas shēmu un pašvērtējumu. Tādējādi tikai daļēji apstiprinot pašcieņas ietekmi uz lēmumu pieņemšanu. The aim of this study was to find out the relationships between decision making, based on decision making conflict theory, and self-esteem in students. The sample consisted of 110 respondents of which 82 were women and 28 were men, aged from 18 to 25 years. Only selection criterion for respondents was that all of them at that moment of answering questionnaires must be students. The respondents were asked to fill out two questionnaires, which were placed on internet - Melbourne decision questionnaire and Rosenberg self-esteem questionnaire. Results showed that there is statistically significant correlation in Procrastination, Buck-passing, Hyperviligance decision making scales and lowered self-esteem. But no statistically significant correlation was shown between Vigilance decision making scale and self-esteem. Therefore only partially confirming self-esteem impact on decision making.