Intuīcijas izmantošana lēmumu pieņemšanā pirmsskolas vecuma bērniem

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

N/A

Abstract

Intuīcijas sarežģīta daba var izpausties arī tāda kognitīva procesa darbībā kā lēmuma pieņemšana, it īpaši ja lēmumu ir jāpieņem ātri, īsā laika periodā, informācijas resursu trūkuma apstākļos, bez loģiskās domāšanas starpniecības. Intuitīvas domāšanas darbība tiek novērojama dažādos vecumposmos, bet nav skaidri noteikts, kurā vecumā un kādos apstākļos tā attīstās. Šīs process ir ļoti sarežģīts un neviennozīmīgs. Pētot intuitīvu domāšanu bērniem ir jāatceras, ka viņu domāšanas stils vēl nav nobriedis, nav atrastas konkrētas stratēģijas, pēc kuriem darbojas lēmumu pieņemšanas process, kā tas notiek pieaugušo indivīdu gadījumā, kur katram jau ir savs ierasts gan uzvedības, gan domāšanas modelis, paterns. Tāpēc veltot uzmanību bērnu domāšanas izpētei lēmumu pieņemšanā varētu būt iespējams novērot intuīcijas darbības iesaisti šajos procesos un šo procesu attīstību.
Intuition has complex nature, which can take action in such cognitive process working as decision making, especially when decision should be taken quickly, in short period of time and if there is luck of information resource, without logical thinking strategies involvement. Intuitive thinking activity is observed in different age groups, but there is not any evidence or clear determination about the age and the circumstances in which it develops. This process is very complex and ambiguous. Researching intuitive thinking at preschool children there has to be understanding that their style of thinking is not yet mature, it is not founded specific strategies, according to which the decision-making process happens, which is clear in case of adult individuals, who already have heir own customary, both behavioural and thinking patterns. Therefore, paying attention to children’s thinking research in decision-making it would be possible to observe activities of intuition involvement in these processes and development.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By