Reklāmas žanra lingvistiskie līdzekļi Latvijas uzņēmumu mājas lapās
Author
Besedina, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās uzņēmumiem ir iespēja reklamēt produkciju uzņēmuma mājaslapā. Tiešsaites reklāma ir ērts veids preču pieprasījuma pieauguma veicināšanai, jo tas nodrošina pircējiem piekļuvi informācijai jebkurā vietā un laikā. Uzņēmumi izmanto dažādas tehnikas, lai paaugstinātu reklāmas efektivitāti, kā piemēram, noteiktu valodas lietojumu reklāmas tekstos.
Bakalaura darba mērķis bija izpētīt lingvistisko līdzekļu lietojumu produktu aprakstos SIA Stenders un AS Laima uzņēmumu mājaslapās, kurās šie līdzekļi tiek lietoti kā informatīviem mērķiem, tā arī klientu piesaistīšanai, radot pozitīvu iespaidu par kompāniju un
pārliecinot klientus par produktu labajām īpašībām. Galvenokārt tika apskatīts lietvārdu, darbības vārdu, īpašības vārdu, apstākļa vārdu, kā arī personas un piederības vietniekvārdu lietojums. Mērķa sasniegšanai tika veikta kvalitatīvā un kvantitatīvā preču aprakstu analīze.
Autors secināja, ka mērķtiecīga lingvistisko līdzekļu izvēle palīdz reklāmdevējiem radīt pozitīvu iespaidu par uzņēmumu un veicināt uzņēmuma preču pieprasījumu, piesaistot klientu uzmanību preču vērtīgumam un izceļot patērētāju iespējamos ieguvumus. Nowadays companies have an opportunity to advertise their products on corporate websites. Online advertising is a convenient way of promotion, since it enables the consumers to access the information at any time and place. In order to make the advertisements more effective, companies employ various strategies, such as particular use of language in advertising texts.
The goal of the research was to explore the use of linguistic means in product descriptions on the websites of two Latvian companies, namely, SIA Stenders and AS Laima, which would both inform and persuade the consumers, creating a positive image of the company and favourably influencing the consumers’ opinion about the products. In particular, the use of nouns, verbs, adjectives, adverbs and personal and possessive pronouns was examined. In order to achieve the goal, a qualitative and quantitative study of the product descriptions was conducted.
It can be concluded that a purposeful selection of the linguistic means helps advertisers to create a positive image of the company and enhances the promotion of its products by focusing the potential customers’ attention on their positive sides and stressing the benefits which the consumers may gain.