Latvijas veselības žurnāli. Auditorijas motivācija, attieksme un paradumi
Author
Rauba, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Latvijas veselības žurnāli. Auditorijas motivācija, attieksme un paradumi” ir raksturoti četru veselības žurnālu lasītāji un iegūts ieskats šo žurnālu izvēles motivācijā, attieksmēs un lasīšanas paradumos.
Balstoties uz lietojuma un apmierinājuma, kā arī gaidu un vērtību teorijām, literatūras apskatu par veselības žurnālu nozīmi sabiedrībā, un veicot intervijas, kurās noskaidrots apmierinājums, attieksmes un motivācijas, tika secināts, ka veselības žurnāli lasītājām sniedz ne tikai noderīgu informāciju, kā dzīvot veselīgāk, bet arī palīdz pilnveidot sevi, ļauj justies piederīgām gudrāku un veselīgāku sieviešu kopienai, kā arī atslēgties no ikdienas raizēm.
Lasītājas ir apmierinātas ar žurnāliem, un attieksme ir pozitīva, kas nozīmē uzticību tiem arī turpmāk, kā arī labākas zināšanas un jaunus paradumus savas veselības labā.
Atslēgas vārdi: veselības žurnāli, motivācija, attieksmes, paradumi. The bachelor thesis „Latvian health magazines. Audience motivation, attitudes and habits” characterizes the readers of four health magazines and it gives an insight into the motivation, attitude and habits of choosing these magazines.
The thesis draws on in-depth interviews with readers of health magazines, previous literature on the importance of health magazines in society, Uses and Gratification Approach and Expectancy-Value Theory. It was concluded that the health magazines not only give useful information how to improve ones health, but also help to complete personality, enabling to be a part of a smarter and healthier women's community. Health magazines also help to relax from daily routine.
Readers are satisfied with the content of the health magazines and have positive attitude towards them; that secures loyalty in the future, deeper knowledge and new habits about healthy lifestyle.
Keywords: health magazines, audiences motivations, attitudes, habits.