Sižeta lomu rotaļas 5 - 6 gadu vecu bērnu saskarsmes veicināšanā
Author
Gribonika, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma. Sižeta – lomu rotaļas 5 - 6 gadu vecu bērnu saskarsmes veicināšanā.
Autors: Solvita Gribonika
Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed., Mg. phil., LU PPMF PN lektore Ērika Lanka
Mērķis. Izpētīt sižeta – lomu rotaļas iespējas 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanās procesā.
Pētījuma metodes.
1.Literatūras studēšana.
2.Pedagoģiskā novērošana.
3.Vecāku anketēšana.
4.Izmēģinājuma darbība.
5.Datu apkopošana un analīze.
Diplomdarba darba apjoms: 45 lpp., 5 tabulas, 4 attēli, 8 diagrammas, 1 pielikums, izmantoti 21 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadus veci bērni, sižeta lomu rotaļas, saskarsme, attīstība.
Teorētiskā daļa sastāv no divām nodaļām un vairākām apakšnodaļām, kurās tika izanalizēta literatūra par saskarsmes būtību, sižeta lomu rotaļām un to ietekmi uz saskarsmes prasmju veidošanos.
Empīriskajā daļā tika veikts pētījums par sižeta – lomu rotaļas nozīmi 5- 6 gadu vecu bērnu saskarsmes veidošanā.
Secinājums: pielietojot sižeta – lomu rotaļu kā metodi, tiek veicinātas un attīstītas bērnu saskarsmes prasmes un iemaņas, veidojas komandu, kas prot sadarboties, gūstot patiesas emocijas, kas līdzinās reālai dzīvei. Theme: Story role play for 5-6 year old children to promote their communication.
Author: Solvita Gribonika
Scientific supervisor: Mg. paed., Mg. phil., LU PPMF PN lecturer Ērika Lanka
Goal: To study the importance of Themed Role-play in the Facilitation of Communication Abilities among 5 - 6 Years Old Children.
Research methods.
1.Literature review.
2.Pedagogical assessment.
3.Parent surveying.
4.Testing activity.
5.Data summary and analysis.
Volume of the graduation paper: 45 pages, 5 tables, 4 pictures, 8 diagramms, 1 supplement, 21 source of literature are used.
Key words: 5 - 6 years old children, themed role-play, communication, development.
The theoretical part consists of two sections and a number of subsections which analyses literature on the essence of communication, themed role-plays and influence thereof on the formation of communication skills.
The empirical part of the paper features a study on the importance of Themed Role-play in the Facilitation of Communication Abilities among 5 - 6 Years Old Children.
Conclusion: the use of themed - role-play as a method promotes the communication skills and capability among children, forming a trem that is able to cooperate experiencing real emotions that resemble actual life.