dc.contributor.advisor | Gavriļina, Margarita | en_US |
dc.contributor.author | Freija, Inga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-07-06T01:07:29Z | |
dc.date.available | 2015-07-06T01:07:29Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 48630 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29339 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbā “Skolēnu vārdu krājuma paplašināšanas didaktiskās iespējas latviešu valodas apguves sākumposmā” tiek izvirzīts mērķis paplašināt 3. klases mazākumtautību skolēnu vārdu krājumu latviešu valodas apguvē, ņemot vērā skolēnu problēmas vārdu krājumā un mūsdienu lingvodidaktu pieredzi.
Vērojumi liecina, ka latviešu valodas apguvē nepieciešams paplašināt skolēnu vārdu krājumu.
Mērķa īstenošanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Pētīt un analizēt teorētisko literatūru pedagoģijā, lingvistikā un lingvodidaktikā pētāmās problēmas sakarā.
2. Analizēt un apkopot mūsdienu lingvodidaktu pieredzi skolēnu vārdu krājuma paplašināšanā otrās valodas apguvē.
3. Raksturot 3. klases skolēnu vārdu krājumu, konstatēt reālās problēmas un sasniegumus.
4. Apkopot un analizēt skolotāju aptaujas rezultātus.
5. Aprobēt praksē veidotos mācību uzdevumu veidus, lai paplašinātu skolēnu vārdu krājumu.
6. Apkopot un izvērtēt izmēģinājumdarbības rezultātus.
Darbā izvirzītie uzdevumi paplašināja skolēnu vārdu krājumu, veicināja skolēnu prasmes labi orientēties palīgmateriālos.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, secināts, ka diplomdarbā izvirzītie uzdevumi tiek sasniegti. | en_US |
dc.description.abstract | In the Diploma Paper “The increase of pupils Vocabulary at the early stage with didactic possibilities in the Latvian language acquisition” has been put forward the aim to increase the vocabulary of the 3rd grade pupils of the minority schools learning the Latvian languge, taking into account the pupils’ problems with their vokabulary and modern lingua- didactics experience.
Observations have proved that the Latvian language acquisition needs to improve pupils’ vocabulary.
To achieve the goal the following objectives have been proposed:
1. To study and analyse theoretical literature in pedagogy, linguistics and lingua- didactics within the research.
2. To analyse and summarize modern lingua- didactics experience improving pupils’ vocabulary in second language acquisition.
3. To define the 3rd grade pupils’ vocabulary, to identify real problems and achievements
4. To summarize and analyze the teachers’ survey results
5. To practise different types of activities in order to increase the pupils’ vocabulary
6. To summarize and evaluate the results of pilot actions.
The proposed tasks have improved the pupils’ vocabulary, encouraged their skills to feel confident working with supplementary materials.
Having analyzed the obtained results it is concluded that all proposed objectives of the Diploma Paper have been achieved. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.subject | vārdu krājums | en_US |
dc.subject | aktīvais vārdu krājums | en_US |
dc.subject | pasīvais vārdu krājums | en_US |
dc.subject | didaktiskās metodes un paņēmieni vārdu krājuma paplašināšanā | en_US |
dc.subject | vārdu krājums mazākumtautību skolēniem | en_US |
dc.title | Skolēnu vārdu krājuma paplašināšanas didaktiskās iespējas latviešu valodas apguves sākumposmā | en_US |
dc.title.alternative | The Increase of Pupils Vocabulary at the Early Stage with Didactic Possibilities in the Latvian Language Acquisition | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |