Infografikas skolēnu prezentācijas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās 10. klasē
Autor
Meļņiks, Aivis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba autors uzskata, ka mūsdienu skolēni pieder pie digitālās paaudzes, tāpēc nepieciešams tiem sniegt iespējas izmantot dažādas digitālās tehnoloģijas, lai uzlabotu skolēnu prasmes. Diplomdarba mērķis bija pētīt kā infografiku izveide un prezentēšana angļu valodas stundās palīdz uzlabot 10. klases skolēnu prezentēšanas prasmes. Infografiku izmantošana mācību stundās var palīdzēt uzlabot ne tikai skolēnu tehnoloģiju kompetenci, bet arī to prezentēšanas prasmi, kas būs svarīgas skolēnu turpmākajā akadēmiskajā un profesionālajā dzīve.
Kā pētījuma metode tika izvēlēts atsevišķa gadījuma pētījums Madonas Valsts ģimnāzijā. Lai sasniegtu mērķi, tika izmantotas datu vākšanas metodes – skolēnu izvērtējuma piezīmes, klasesbiedru vērtējumu lapas, kā arī anketēšana un skolēnu infografiku, prezentāciju analīze. Kopumā tika vadītas 4 stundas ar mērķi apstiprināt infografiku kā mācību metodes lietošanu angļu valodas stundās.
Iegūtie dati liecinaja par to ka, visi skolēni bija apmierināti ar mācību procesu un to atzina kā lietderīgu metodi angļu valodas mācību stundās, kuru ietvaros tika veidoti un prezentēti infografiki. Autors secināja, ka mācību stundās darbu ar infografikiem nepieciešams sadalīt daļās, kuru laikā skolotājs uzmanīgi virza skolēnus cauri procesam. Kaut gan diplomdarba mērķis tika sasniegts, tā autors uzskata, ka datu ticamība varētu tikt uzlabota ar tālāka pētījuma veikšanu. The author of the Diploma Paper believes that nowadays students, being digital natives, should be presented with enough opportunities to work on their skills with the help of different digital technology. The aim of the Diploma Paper was to explore how preparing and presenting infographics in English lessons helps to improve students’ presentation skills in Grade 10. Even more, implementing infographics in one’s teaching practice might help to improves not only students’ IT competencies, but also their presentation skills that will be important in their academic and professional future.
A case study in Madona State Gymnasium was chosen as the method of research. Student reflections, peer assessment, analysis of their infographics and presentations, as well as questionnaires were chosen as the data collection methods. Altogether there were 4 lessons conducted, with an aim to confirm the impact of using infographics as a teaching technique in English lessons.
The data showed that all the students enjoyed the process of designing and presenting infographics in English lessons and they found the used technique beneficial to their presentation skills. The author concluded that work with infographics in lessons should be divided in stages, with the teacher carefully guiding students through the process. While the aim of the Diploma Paper was reached, the author believes that carrying out further research could prove beneficial.