• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unity daudzlietotāju spēle ar neautoritatīvu servera risinājumu

Thumbnail
View/Open
302-47711-Cibankovs_Jevgenijs_jc09076.pdf (2.025Mb)
Author
Cibankovs, Jevgēnijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Bārzdiņš, Guntis
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Daudzlietotāju spēles ir ļoti populāras mūsdienās, un viena no pieejam šādu spēļu tīkla strukturēšanā ir neautoritatīva servera risinājums. Neautoritatīva servera risinājumiem nav viena noteikta servera, kurš kontrolē visu spēles loģiku – spēles loģika tiek kontrolēta uz pašu spēlētāju ierīcēm, un katrs spēlētājs pats kontrolē darbības un to rezultātus. Darba mērķis ir izveidot stabilu un drošu daudzlietotāju spēli ar neautoritatīva servera risināju, izmantojot Unity spēļu dzini. Darbā ietvaros tika izstrādāta daudzlietotāju spēle ar neautoritatīva servera risinājumu. Darbā tiek apskatītas un risinātas ar spēles izstrādi saistītas problēmas un jautājumi - tīkla arhitektūras, komunikācijas problēmas, eksistējošo risināju piemērotība, sinhronizācija starp spēlētājiem, tīkla datu optimizācija, drošība.
 
Multiplayer games are very popular nowadays, and one approach to structure a network in such games is non-authoritative server. In non-authoritative server solution there isn't one dedicated server, which controls all game logic – games logic is controlled on players devices and each player controls actions and they results. The aim of thesis is to build stable and secure multiplayer game with a non-authoritative server solution, using Unity game engine. The multiplayer game with a non-authoritative server solution was developed as the result of this thesis. Thesis describes and solves problems and questions related to games development – networking architecture, communication problems, existing solution suitability, synchronization between players, network data optimization, and security.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29481
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6168]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV