Skatiena veidi „Marvel” filmu pasaulē
Author
Spandega, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ankrava, Sigma
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Marvel filmu pasaule ir unikāls koncepts, kas saista 11 dažādas filmas, kuras visas ir daļa no vienotas pasaules, kurā notikumi vienā filmā ietekmē notikumu attīstību citās. Lai radītu vienotas pasaules sajūtu, filmās ir jābūt aspektiem, kas eksistē kā vienojošas saites un kuriem ir jābūt visas filmās; šajā darbā tiek pētīts tas, vai un kā skatiens tā dažādajās formās spēlē lomu šajā procesā. Skatiens ir bijis vairāku pētnieku uzmanības centrā, un Lakāna skatiena koncepts ir visbiežāk pielietots filmu teorijā. Veiktā analīze liecina, ka vīrieša skatiena izpausmes ir novērojamas visās filmās, arī citi skatiena veidi, piemēram, postkoloniālais, ir novērojami vairāk nekā vienā filmā. Taču katrai filmai ir savas īpatnības skatiena pielietojumā, kas nozīmē to, ka filmas saglabā unikālo stilu un raksturu, lai gan ir daļa no lielākas pasaules. The Marvel Cinematic Universe is a unique concept that ties together 11 different films, which are all part of a shared world with events in one affecting the development in the others. In order to create a feeling of a shared universe, certain features that exist as connecting threads must be present in all films; this paper investigates if and how gaze in its various forms plays a role in this process. Gaze has been the subject of research for many scholars, with Lacan’s concept of gaze being the most frequently applied to film theory. The analysis shows that traces of male gaze can be observed in all of the films, with some other types appearing in more than one film as well. However, there are also unique characteristics in the use of gaze in all of the films, ensuring that each of them preserves its own peculiar style and character.