Māsu izglītības internacionalizācija Baltijas jūras reģionā
Author
Rumaka, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Universitāšu internacionalizācija kalpo kā centrālā attīstības koncepcija mūsdienu augstākās izglītības vidē. Internacionalizācijas stratēģiju izveide un ieviešana ir augstākās izglītības iestāžu reakcija uz globalizācijas tendencēm. Lai izprastu iepriekšminēto procesu sākumu māsu izglītībā Baltijas valstīs, šis darbs pēta vairākus post-padomju augstākās izglītības reformu aspektus, jo tas palīdz novērot izejas pozīciju un pašreizējo māsu izglītības internacionalizācijas līmeni. Studentu mobilitāte starp augstākās izglītības iestādēm ir visbiežāk piemērotais mērījums, lai novērtētu universitātes internacionalizācijas līmeni. Darbā tiek aplūkota ienākošo un izejošo māszinību studentu mobilitāte un to ietekmējošie faktori Baltijas valstīs. Secinājumi un gala piezīmes tiek sastādītas pamatojoties uz savākto literatūru, statistikas datiem un autora profesionālo pieredzi kā studentam un darbiniekam augstākās izglītības iestādēs. Internationalization of university activities serves as a central development focus for higher education players in the contemporary academic milieu. The creation and implementation of internationalization strategies is the higher education institution reaction on the recent trends of globalization. In order to observe the beginning of the aforementioned processes in the nursing education in the Baltic States, this thesis examines several aspects of post-soviet reforms in higher education, as it helps to observe the output position and present stage of nursing education internationalization. The student mobility among higher education institutions is the most often applied measurement to indicate the level of university internationalization. The thesis examines inbound and outbound nursing student mobilities and its influencing factors in the Baltic States. The conclusions and final remarks of the paper are drawn upon the collected literature, statistical data and author's professional experience as a student and employee of higher education institutions.