Kanisterapija kā pedagoģisks līdzeklis bērnu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem gribas un pašvērtējuma attīstības veicināšanā
Author
Podziņa, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Kanisterapija kā pedagoģisks līdzeklis bērnu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem gribas un pašvērtējuma attīstības veicināšanā” autore Indra Podziņa pēta kanisterapijas izmantošanas iespējas bērnu gribas un pašvērtējuma veicināšanā.
Darba ievadā atklāta tēmas aktualitāte un noteikts pētījuma objekts, pētījuma priekšmets, pētījuma mērķis, hipotēze un veicamie uzdevumi, pētījumā izmantotās metodes, pētījuma bāze un tā norises laiks. Pētījuma teorētiskajā daļā izzināts bērnu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem raksturojums. Noskaidrotas speciālistu atziņas par gribas un pašvērtējuma attīstības veicināšanas nozīmīgumu.
Empīriskajā daļā aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, pētījumā iesaistītie bērni, to novērošanas rezultāti un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības rezultāti.
Analizējot zinātnisko literatūru par maģistra darba tēmu, gūtas atziņas, ka viens no galvenajiem bērnu gribas un pašvērtējuma attīstību ietekmējošiem faktoriem ir pozitīvas darbības pieredzes radīšana.
Suns sniedz beznosacījuma mīlestību, pieņem bērnu kāds viņš ir un nenosoda, tādejādi motivējot darboties.
Atslēgas vārdi: griba; pašvērtējums; vidēji smagi garīgās attīstības traucējumi; kanisterapija. Indra Podziņa, author of Master's Thesis “Canis Therapy” as a teaching aid to develop motivation and self – esteem for children with moderate intellectual disability” researches the potential of canis therapy as an instrument to help intellectually disabled children overcome will and self – esteem problems.
In the introduction of this work topicality of the inspected problem is substantiated and research objects, research subjects, research purpose, hypothesis and tasks, methods used in the research, as well as the research base and its timing are defined. The characteristics of the children were defined in the theoretical part of this paper. Specialist insights about the importance of will and self – esteem development promotion and awareness were discovered.
The methods used in the research, information on children who provided contributions to the research, results of their observation and results from experimental pedagogical actions were described in the empirical part of this work. While analyzing pedagogical and psychological literature about the Master’s Thesis theme, conclusions have been drawn that one of the main factors that affect the will and self – esteem development in young children the generating of positive working experience.
Canis therapy’s dog offers children unconditional love, accepts the child for who they are, doesn’t judge or repulse, and thereby motivates to the child to be active.
The main keywords: will; self – esteem; moderate intellectual disability; canis therapy.