Mācību metožu un līdzekļu izmantošana sporta stundā skolēniem ar redzes traucējumiem
Автор
Kļaviņš, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs ir par mācību metožu un līdzekļu izvēli sporta stundas organizēšanā skolēniem ar redzes traucējumiem, ņemot vērā skolēnu psihiskās un fiziskās attīstības īpatnības.
LR Izglītības un Zinātnes Ministrija vēlas integrēt skolēnus ar redzes traucējumiem vispārējās izglītības iestādēs, taču Latvijā līdz šim nav pētīta sporta stundas organizēšana skolēniem ar redzes traucējumiem, kas noteica diplomdarba tēmas izvēli.
Darbā ir veikta teorētiskās literatūras un pētījumu izpēte un analīze par skolēnu ar redzes traucējumiem fiziskajām, psihiskajām spējām, redzes izraisītajām komplikācijām, mācību metodēm un līdzekļiem, sporta stundas struktūru un motivāciju.
Darba pētnieciskajā daļā tiek salīdzināti un analizēti teorijas, sporta skolotāja, vājredzīgu un neredzīgu skolēnu viedokļi, argumenti un ieteikumi par sporta stundas organizēšanu skolēniem ar redzes traucējumiem.
Darba praktiskajā daļā tiek izstrādātas piemērotākās mācību metodes un līdzekļi sporta stundā skolēniem ar redzes traucējumiem, ņemot vērā teorētiskās literatūras analīzi, skolēnu intereses un novērojumus, skolotāja praktizēto pieredzi, novērojumus un ieteikumus.
Atslēgvārdi: mācību metodes un līdzekļi, skolēni ar redzes traucējumiem, psihiskās un fiziskās attīstības īpatnības, skolotājs, sporta stunda. Diploma Paper is about selection of teaching methods and tools in sports lessons for pupils with visual impairments considering their physical and mental development specificities.
Differences of physical abilities are observed for pupils with visual impairments compared to pupils without them. Visual impairments and complications caused by it puts a significant impact on choices on teaching methods and tools used in organizing sports lessons for pupils with visual impairments.
The Ministry of Education and Science of the Republic of Latvia wants to integrate pupils with visual impairments into general education institutions but until now organisation of sports lessons for pupils with visual impairments has not been widely studied in Latvia and that determined the topic of Diploma Paper.
Research has been done in this Paper on complications caused by vision, physical and mental abilities for pupils with visual impairment, methodology and tools, the structure of sports lessons and pupil motivation based on analysis of theoretical literature and research papers on the topic.
In the research part opinions, arguments and suggestions for organising sports lessons for pupils with visual impairments were collected, analysed and compared amongst sports teachers, visually impaired and blind pupils.
In papers practical part most suitable methodology and tools for sports lessons for pupils with visual impairments are developed taking into account analysis of theoretical literature, interests and observations of pupils and observations, practical knowledge and suggestions of teachers.
(Keywords: learning tools and methodology, pupils with vision impairments, physical and mental development specificities, teachers, sports lesson.)