Fluxus kā ierosmes avots radošai darbībai vizuālās mākslas stundās 11.klasē
Author
Vēvere, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma – Fluxus kā ierosmes avots radošai darbībai vizuālās mākslas stundās 11.klasē. Darba mērķis ir atklāt mākslinieku kustības Fluxus darbību kā ierosmes avotu radošai darbībai vizuālās mākslas stundās. Lai mērķi īstenotu, temata apguvei izstrādāta uzdevumu kopa ar 3 uzdevumiem:
1. Fluxus- pirmsākumi, idejas un izpausmes formas;
2. Fluxus mākslinieki pasaulē un mākslas darbu idejas;
3. Performance kā izpausmes forma mākslā.
Uzdevumu kopas aprobācijas laikā skolēni veica teorētisku un praktisku darbību, kuru izvērtējot tika secināts, ka apgūstot Fluxus skolēniem ir iespēja iepazīties ar notikumiem salīdzinoši nesenā mākslas vēsturē. Skolēniem tiek sniegta iespēja iepazīt starptautiskas mākslinieku kustības darbību un izpausmes formas, kas veicinājušas laikmetīgās mākslas attīstību. Apgūstot Fluxus izpausmes formas tiek veicināta izpratne par mākslas pasaules daudzveidību un iespējām interpretēt mākslas jēdzienu. Mākslas izglītības procesā tiek veidota radoši domājoša, no stereotipiem brīva, problēmas risināt un kultūras mantojumu apzināties spējīga sabiedrība.
Darba autore secinājusi, ka mākslinieku kustības Fluxus daudzveidīgās izpausmes formas sniedz plašu materiālu mākslas analīzei un patstāvīgai radošai darbībai. Līdz ar to Fluxus var tikt izmantots kā ierosmes avots vecāko klašu skolēnu radošai darbībai vizuālās mākslas stundās.
Atslēgvārdi – vizuālā māksla vidusskolā, Fluxus, laikmetīgā māksla, performance
The Theme of Diploma Thesis – Fluxus to Encourage Creative Activity in Lessons of Visual Art in Grade 11. The objective of Diploma Thesis is to discover activity of artists' movement Fluxus as motion source for creative activity in the visual art lessons. In order to achieve the objective, the task group consists of 3 tasks:
1.Fluxus- origins, ideas and forms of expression;
2.Fluxus artists and the idea of their work;
3. Performance art as an art form of expression.
During the theoretical and practical task included activities, it was concluded that learning Fluxus students have an opportunity to become acquainted with the events of the relatively recent art history. Students are given the opportunity to get to know the activity and forms of expression of international artists group who contributed the development of contemporary art. Acquiring art forms of Fluxus shows the vastness of the world of art. Art education is a process of creative thinking that creates from the stereotypes free society which is capable of dealing with issues and awareness of cultural heritage.
The author concluded that Fluxus diverse forms of expression provides a wide variety of material for creative action, and an analysis of the Fluxus can be used as a source of inspiration to encourage creative students’ activity in lessons of visual art .
Keywords –Visual Art Lessons in High school, Fluxus, Contemporary Art, Performance Art