Reālās dzīves situāciju piemēru izmantošana pamatskolas skolēnu dabaszinātniskās izpratības pilnveidei
Author
Stafecka, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Reālās dzīves situāciju piemēru izmantošana pamatskolas skolēnu dabaszinātniskās izpratības pilnveidei. Kristīne Stafecka, maģistra darba vadītājs Dr. paed. Rita Birziņa. Maģistra darbs – 77 lappuses, 23 literatūras avoti, 11 pielikumi, 20 attēli. Latviešu valodā.
Darba mērķis ir noskaidrot, kā reālās dzīves situāciju piemēru izmantošana ietekmē skolēnu dabaszinātniskās izpratības pilnveidi bioloģijas stundās. Darba autore veica darbības pētījumu. Pētījuma laikā tika aprobēti autores izveidotie mācību materiāli – darba lapas, kas saturēja reālās dzīves situāciju piemērus. Pētījuma rezultāti liecina, ka reālās dzīves situācijas piemēru izmantošana var palīdzēt skolēniem uzlabot rezultātus pārbaudes darbos un pilnveidot mācību procesu. Skolēnu un skolotāju attieksme pret reālās dzīves piemēru izmantošanu mācību stundās ir pozitīva un ir izrādīta vēlme, lai tie tiktu izmantoti biežāk. The Use of Real-Life Examples in Biology Lessons to Develop Basic School Students' Scientific Literacy. Author of the Master Paper Kristīne Stafecka, Paper supervisor Dr. paed. Rita Birziņa. The Paper consists of 77 pages, 23 literary sources, 11 appendices and 20 pictures. The thesis is written in Latvian. The aim of the Thesis is to establish how student comprehension of scientific literacy is impacted by using examples of real life situations in biology lessons. The author of the Paper used action research. During the research the study materials, work books with real life situation examples created by the author of the Paper, have been approbated. The results of the research find that using examples of real life situations can help students to improve assessment results and study process. The attitude of both students and the teacher towards using the real life situation examples in study work is positive, and encourages more frequent use.