Spriedzes mazināšanas iespējas sporta stundās pusaudžiem
Author
Ūzuliņa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Spriedzes mazināšanas iespējas sporta stundā pusaudžiem” mērķis ir noskaidrot kā un ar kādiem paņēmieniem sporta stundās ir iespējams samazināt spriedzi pusaudžiem.
Autore darba teorētiskajā daļā apskata spriedzes jēdziena un tā cēloņu aspektus, kā arī profilakses iespējas. Lai vērtīgāk spētu izvēlēties metodes un paņēmienus, kas saistīti ar spriedzes mazināšanas iespējām sporta stundā, autore apskata arī konkrētā vecumposma fiziskās, emocionālās un sociālās īpašības un tām raksturīgākās pazīmes, kas var ietekmēt arī mācību procesu.
Empīriskajā daļā autore veic aptaujas metodi, kas palīdz izzināt skolēnu zināšanas un iespējamās kritiskās situācijas sporta stundas laikā, kur pusaudži visbiežāk saskaras ar spriedzi. Pētījuma ietvaros autore ir izvēlējusies konkrētas metodes un ir izveidojusi savas darba organizēšanas metodes par to kā sporta stundā mazināt spriedzi. Metodes tika pielietotas pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā jeb prakses laikā.
Darba noslēgumā autore izdarīja secinājumu, ka izvēlētās metodes palīdz pusaudžiem mazināt spriedzi un spriedzes situācijas sporta stundā. Darba autore vēlētos arī turpmāk padziļināti pievērsties jaunu metožu izstrādei.
Atslēgvārdi: spriedze, stresa mazināšana, pusaudži, sporta stunda, metodes. The main goal of the paper „Tension reducing possibilities in sport lessons for teenagers” is to get to know how and with which tools in sports lessons it is possible to reduce tension for teenagers.
In the theoretical part author reviews definition of tension and the causes of it, as well preventive possibilities. To be able to choose more wisely methods and tools, that are related to tension reducing possibilities in sports lessons, author reviews the target age groups physical, emotional and social qualities and most common features that can influence the process of the lesson.
Questionnaire methodology is used in empirical part, it helps to research student knowledge and critical situations in lesson where they most often feel tension.As well in the research process the author have chosen specific methods and developed its own organizational methods how in sports lessons it is possible to reduce tension, which have been used in the pedagogical trial test within internship.
Conclusions were drawn and presented how chosen methods help teenagers to reduce tension and situations under tension that occur in the sports lessons, as well author will continuously focus on in-depth new method development.
Keywords: tension, stress reduction, teenagers, sport lesson, methods.