Vairāklīmeņu mārketings starptautiskā uzņēmumā
Author
Losevs, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Vairāklīmeņu mārketings starptautiskā uzņēmumā”. Darbs sastāv no trīs daļām, kur pirmajā daļā ir apskatīti vairāklīmeņu mārketinga teorētiskie aspekti, otrajā daļā tiek apskatīta tiešās tirdzniecības nozīme pasaulē un izpētīts vairāklīmeņu mārketinga uzņēmums Amway, un trešajā daļā tiek noskaidrots un analizēts sabiedrības viedoklis par vairāklīmeņu mārketingu un Amway uzņēmēju viedoklis par uzņēmuma darbību. Darbs sastāv no 68 lpp un tajā ir 10 attēli un 8 tabulas.
Vairāklīmeņu mārketinga sistēma likvidē vairāku starpnieku līdzdalību preču izplatīšanas procesā, un uzņēmējiem ir tiešais kontakts ar klientiem. Pētāmā problēma, pēc būtības ir vairāklīmeņu mārketinga izmaksu un atlīdzību sistēmas trūkumi.
Pētījuma mērķis ir, pamatojoties vairāklīmeņu mārketinga analīzi pēc būtības un tā darbības principa konkrētā uzņēmumā, identificēt tā problēmas un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai.
Darba rezultāti liecina, ka vairāklīmeņu mārketings ir spējīgs pastāvēt, tomēr vairāklīmeņu mārketingā ir trūkumi, kas to var apdraudēt.
Atslēgvārdi: vairāklīmeņu mārketings, tiešā pārdošana, tiešais mārketings, mārketinga komunikācija. The subject of this graduation work is „Multi-level marketing in an international enterprise”. The paper consists of three main parts. In the first part are explained theoretical aspects of multi-level marketing, in the second part is described direct commerce influence throughout the world and research on marketing company Anyway, and in the third part is acknowledged and described societies opinion about multi-level marketing and Anyway company’s entrepreneurs opinion about the company’s activity. This paper consists of 68 pages and in it are 10 figures and 8 tables.
Multi-level marketing system eliminates intermediaries’ participation during custom circulation process. At the same time customers have a direct contact with manufacturers and vice versa. The researched design is multi-level marketing cost and reward systems drawbacks.
The goal of this research is to identify problems of multi-level marketing and to come up with solutions to reduce them based on the analysis of multi-level marketing as is and its working principle in a defined company.
The results of this paper suggest that multi-level marketing is sustainable. Nonetheless, it has severe drawbacks, which are capable to endanger its existence in certain cases.
Keywords: multi-level marketing, direct sales, direct marketing, marketing communication.