Latvijas publiskā tēla veidošanās Latvijas prezidentūras ES Padomē laikā
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Latvijas publiskā tēla veidošanās Latvijas prezidentūras ES Padomē laikā”. Darba mērķis bija izpētīt, vai Latvijas publiskais tēls Latvijas prezidentūras ES Padomē laikā ir stiprinājies, kā arī noskaidrot, kādi identitāti raksturojoši elementi ir Latvijas publiskā tēla veidošanas pamatā. Teorētiskais pamatojums tiek balstīts uz Saimona Anholta Valsts zīmolvedības un Konkurētspējīgas identitātes teorijām, kā arī Entonija D. Smita, E. Ēriksona, M. Kavaratzi u.c autoru teorētiskajām nostādnēm, kā arī tiek veikts valsts zīmolvedības teorijas attīstības ieskats un jēdziena pielietojuma skaidrojums. Empīriskā daļa sastāv no interviju analīzes, monitoringa analīzes un Konkurētspējīgas identitātes teorijas elementu analīzes.
Title of the Bachelor’s thesis is “Changes in Latvian public image during Latvian Presidency of the Council of the EU”. The aim of this research was to find out, has the public image of Latvia strengthened. As well to find out what elements of identity build Latvian public image. The study explain the history and artifacts of Simon Anthol Nation branding and Competitive identity concept, as well as Anthony D. Smith, E. Erikson, M Kavaratzi and other authors theoretical approaches. Empirical part consist of qualitative research methods, interview analysis, media monitoring analysis and Competitive identity theory elements analysis.
Title of the Bachelor’s thesis is “Changes in Latvian public image during Latvian Presidency of the Council of the EU”. The aim of this research was to find out, has the public image of Latvia strengthened. As well to find out what elements of identity build Latvian public image. The study explain the history and artifacts of Simon Anthol Nation branding and Competitive identity concept, as well as Anthony D. Smith, E. Erikson, M Kavaratzi and other authors theoretical approaches. Empirical part consist of qualitative research methods, interview analysis, media monitoring analysis and Competitive identity theory elements analysis.