Vizuālās metaforas "Pasaules Dabas Fonda" drukātajās reklāmās (2011. - 2014.)
Автор
Raģele, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Vizuālās metaforas "Pasaules Dabas Fonda" drukātajās reklāmās (2011. – 2014.)”.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādas vizuālās metaforas tiek izmantotas „PDF” reklāmās, un vai ir kāda būtiska tendence metaforu izmantojumam tajās. Kā arī noteikt, kuri reklāmas vēstījumi – metaforiski vai nemetaforiski, auditorijai šķiet efektīvāki.
Tiek izvirzīta hipotēze, ka „PDF” reklāmas vēstījumi, kas satur metaforas, ir efektīvāki nekā reklāmas vēstījumi, kas nesatur metaforas.
Darbs strukturēts trijās daļās – teorija, metodoloģija un empīriskā daļa, iekļaujot rezultātu analīzi un secinājumus. Teorija balstās reklāmas teorijā, semiotikā un teorijā par metaforām.
Kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze tika izmantotas, lai analizētu „PDF” reklāmas, un aptaujas anketa, lai noskaidrotu auditorijas viedokli.
Noslēgumā noskaidrots, kādas metaforas „PDF” izmanto savās reklāmās, un apstiprināta darba hipotēze. The theme of my bachelor’s thesis is Visual metaphors in World Wildlife Fund (WWF) printed advertisements (2011 – 2014).
The aim of my thesis is to find out what kinds of visual metaphors are used in the “WWF” advertisements and whether there are any significant tendencies of metaphor use in these advertisements. Additionallu I explore whether metaphorical or non-metaphorical advertisements are more efficient in audience.
My research hypothesis: the “WWF” advertisements that contain metaphors are more efficient than the advertisements that do not contain metaphors.
My bachelor thesis is structured in three parts – theory, methodology and empirical part, which contains analysis of results and conclusions. The theoretical part of my thesis is based on advertising theory, semiotics and cognitive theory of metaphor.
Quantitative and qualitative contentanalysis are used as research methods for analyzing the “WWF” advertisements. A survey is used to analyse audience.
Results of my thesis indicate the ranking of the most frequently used “WWF” metaphors and confirmed the hypothesis.