Show simple item record

dc.contributor.advisorKurpniece, Rozannaen_US
dc.contributor.authorPavlova, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-10T01:01:11Z
dc.date.available2015-07-10T01:01:11Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other50503en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31002
dc.description.abstractAtslēgas konceptu realizācija Latvijas un Čehijas plašsaziņas līdzekļu materiālos 20. gadsimta beigās: maģistra darbs. – Rīga, 2015. – 85 lpp. Maģistra darbs veltīts nozīmīgāko konceptu, kas realizējas 20. gadsimta beigu avīžu tekstos, pētīšanai. Pamatojoties uz Čehijas un Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas periodā izdotajām avīzēm, tika konstatēta vairāku aktuālo konceptu realizācija un izveidots izteikumu, kuros tie tiek verbalizēti, korpuss, kā arī tiek analizēta šo konceptu struktūra un verbalizācijas metodes. Darba teorētiskajā daļā izskatītas problēmas, kas saistītas ar jēdzieniem „koncepts” un „mediateksts”, kā arī notikuma teksta kategoriju. Pētījums varētu ieinteresēt filoloģijas studentus, valodniekus, kas nodarbojas ar konceptu pētīšanu, žurnālistus, kā arī plašu lasītāju loku, kas interesējas par kognitīvās lingvistikas attīstības tendencēm.en_US
dc.description.abstractRealization of the Key Concepts in the Latvian and Czech Print Media Materials at the End of the 20th Century: master’s thesis. – Riga, 2015. – 85 p. The master’s thesis is devoted to studying the most important concepts which are realised in the newspapers’ texts of the end of 20th century. Based on the material of newspapers of Czech Republic and Republic of Latvia issued in the period of the state independence restoration, there was identified a number of relevant concepts and established the body of statements in which they are realized, as well as analyzed the structure of these concepts and the methods of their realisation. The theoretical part of the thesis also examines problems associated with terms of concept and media text, as well as the text category of event. The research may be of interest to students-philologists, linguists involved in the study of concepts, journalists, as well as a wide range of readers interested in the development trends of cognitive linguistics.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.subjectконцептen_US
dc.subjectЛатвияen_US
dc.subjectсобытиеen_US
dc.subjectмедиатекстen_US
dc.subjectЧехияen_US
dc.titleAtslēgas konceptu realizācija Latvijas un Čehijas plašsaziņas līdzekļu materiālos 20. gadsimta beigās.en_US
dc.title.alternativeRealization of the Key Concepts in the Latvian and Czech Print Media Materials at the End of the 20th Century.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record