Skolēna līderprasmju attīstības metodes vispārizglītojošās skolas kontekstā
Author
Gitermans, Marks
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu Latvijas vispārizglītojošā skolā skolēni apgūst daudz mācību priekšmetu: matemātiku, dabaszinības, valodas, literatūru, u.c. Bet nevienā no šiem priekšmetiem netiek mērķtiecīgi attīstītas komunikācijas prasmes, emociju savaldīšana, empātija un līdera prasmes, kuras ir tik nepieciešamas mūsdienu pasaulē. Šī darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt līdera prasmes attīstības metodes, kuras ir pielietojami skolas vidē. No literatūras analīzes tika secināts, ka līderība ir emocionālās inteliģences augstāka pakāpe, un lai attīstītu līdera prasmes, jāstrādā pie emocionālas inteliģences attīstīšanās. Šim nolūkam darba gaitā bija izstrādāts nodarbības kurss, kurā piedalījās 20 skolēni mēneša laikā. Skolēnu aptaujas un pašnovērtējums parādīja, ka 65% no viņiem nozīmīgi uzlaboja savas līdera prasmes. Tas demonstrē izstrādāta kursa efektivitāti, kā arī līdzīgu nodarbības potenciālu skolēnu personības attīstīšanai nākotnē. Nowadays many subjects are taught in Latvian secondary schools: maths, sciences, languages, literature, etc. But none of these are aimed specifically at developing communication skills, emotion control, empathy and leadership. The purpose of this thesis is to investigate in theory and try out in practice leadership skills development methods that could be used in the school context. From the literature analysis, it was concluded that leadership is the highest stage of emotional intelligence, and to develop leadership skills, one has to focus on the emotional intelligence development. In order to do that, a special course was designed, in which 20 school students took part during a month. Student surveys and self-assessments showed that 65% of them significantly enhanced their leadership skills. This demonstrates the efficacy of the course, as well as the potential of similar classes for the development of school students’ leadership skills in future.