• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA "ALEJAS" konkurētspējas priekšrocības celtniecības instrumentu un to palīgmateriālu tirgū

Thumbnail
View/Open
303-51841-Ozolins_Ervins_Kimi980014.pdf (964.2Kb)
Author
Ozoliņš, Ervīns
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “SIA „Alejas” konkurētspējas priekšrocības celtniecības instrumentu un to palīgmateriālu tirgū”. Bakalaura darba mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām noskaidrot uzņēmumu konkurētspēju noteicošos faktorus, kā arī veikt SIA „Alejas” konkurētspējas priekšrocību analīzi, uzņēmuma stipro un vājo pušu izvērtējumu, lai izstrādātu priekšlikumus tā konkurētspējas uzlabošanai Latvijas un ES celtniecības instrumentu un to palīgmateriālu tirgū. Darba izstrādes gaitā autors iepazinies ar konkurētspējas teorētiskajiem aspektiem un analizējis SIA „Alejas” konkurētspējas priekšrocības celtniecības instrumentu un to palīgmateriālu tirgū, apkopojot gan dažādas teorētiskās atziņas, gan praktiskās darbības pieredzi. Pētījuma rezultātā autors novērtē būtiskākos uzņēmuma konkurētspēju ietekmējošos faktorus un atklāj SIA „Alejas” konkurētspējas priekšrocības, kā arī izvērtē tā attīstības iespējas Latvijas un ES tirgū. Atslēgas vārdi: konkurētspēja, konkurētspējas priekšrocības, celtniecības materiāli, būvniecība, tirdzniecība, konkurence.
 
The theme of the Bachelor’s paper (i.e. BA paper ) is ”Ltd ”Alejas”competitive advantages in the market of construction tools and their consumables”. Focussing on theoretical research of the author the aim of the BA paper is: to clear out factors what determine the competitiveness of the enterprise as well as to make a thorough analysis of ”Alejas” in order to clear out what are advantages of competitiveness, also to come to the conclusion what are the stong and weak points with the goal to work out thesis how to improve competitive advantage in the market of construction tools and their consumables in Latvia and EU market. The author of this BA paper has aquired knowledge about theoretical aspects of competitiveness and also analyzed Ltd ”Alejas” competitive advantages in the market of construction tools and their consumables gathering various theoretical thesis as well as taking into account his long term experience while working in the company. As a result of this research the author evaluates the most significant factors influencing competitive advantages and he comes to the conclusion what are advantages of competitiveness in ”Alejas” and makes assessment what are different possibilities of development in Latvia and EU market. Key words: competitiveness, competitive advantages, construction tools construction, trade, competition.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31424
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV