Leksiski stilistisko izteiksmes līdzekļu lietojums lietišķajos emuāros uzņēmējiem
Autor
Eglīte, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ar komercdarbību saistīto emuāru autori cenšas savus emuārus padarīt cik vien iespējams pievilcīgus lasītājiem. Šī bakalaura darba pamatā ir leksiski stilistisko izteiksmes līdzekļu lietojuma pētījums lietišķajos emuāros uzņēmējiem. Dažādu autoru 20 emuāru ierakstu, kas atrasti internetā, kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze norāda, ka visbiežāk lietotie leksiski stilistiskie izteiksmes līdzekļi ir metaforas, epiteti, perifrāzes un hiperbolas. Turklāt autori izvairās no ironijas lietošanas. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, var secināt, ka leksiski stilistiskie izteiksmes līdzekļi tiek plaši lietoti lietišķajos emuāros un padara emuāru rakstus daudz pievilcīgākus lasītājiem. Atslēgas vārdi: lietišķie emuāri, leksiski stilistiskie izteiksmes līdzekļi, tēlainā valoda, metafora, epitets. Business blogs allow bloggers to strive to make them as appealing for the readers as possible. The present paper was written with the aim to study the use of lexical stylistic devices in business blogs for entrepreneurs. The quantitative and qualitative analyses of 20 blog entries, found on the Internet and written by different authors, indicated that the most frequently used stylistic devices are metaphors, epithets, periphrasis and hyperbole. Moreover, irony in the business blogs is usually avoided. Based on the research findings it was possible to conclude that lexical stylistic devices are widely used in the business blogs and make the blog articles more attractive for the readers. Key words: business blogs, lexical stylistic devices, figurative language, metaphor, epithet.