• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Runāšanas prasmju pilnveide, izmantojot stāstus

Thumbnail
View/Open
306-51830-Dakse_Madara_md11044.pdf (1.185Mb)
Author
Dakse, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Runāšanas prasmes tiek izmantotas katru dienu. Runa ir valodas prasme, kas palīdz komunicēt. Tas ir sarežģīts process, kas iekļauj citas valodu prasmes un runas orgānus. Tāpēc ir svarīgi attīstīt runāšanas prasmes. Bakalaura darba tēma ir "Runāšanas prasmju pilnveide, izmantojot stāstus". Darba mērķis ir pierādīt, ka, izmantojot stāstu metodi mācīšanā, var uzlabot runāšanas prasmes. Darbā izmantotās pētniecības metodes ir literatūras apskats, gadījumu izpēte un triangulācijas metode. Izvirzītā hipotēze tika pierādīta ar gadījuma izpētes metodi, balstoties uz iegūtajiem datiem no studentu aptaujām un iegūtajiem rezultātiem mācību stundas novērošanas laikā, un apstrādāti sekojošos izpētes darba posmos. Rezultāti apstiprināja stāstu efektivitāti runāšanas prasmju uzlabošanā.
 
Speaking skills are used every day. Speaking is a language skill that helps to communicate. It is a complex process that involves other language skills and speech organs. Therefore, it is important to develop speaking skills. The theme of the Bachelor Thesis is “Teaching Speaking Skills through Storytelling”. The goal of the thesis is to prove that implementing the storytelling method in teaching speaking can improve speaking skills. The research methods applied in the study are the theoretical literature review, a case study, and the triangulation method. The hypothesis was proved by the results achieved during the case study based on the data obtained from the students’ questionnaires and lesson observation, and processed at the following stage of the research. The results confirmed the effectiveness of storytelling in improving speaking skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31469
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV